عوامل وحدت مانع دیده شدن عوامل تفرقه در جهان اسلام است

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در اسلام آن‌قدر عوامل وحدت متنوع و متعدد است که عوامل تفرقه در این مساله نادیده گرفته می‌شود، اما دشمنان ما آن گسل‌هایی که می‌توانند موجب جدایی مسلمین بشود را مورد توجه قرار می‌دهند.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الاسلام‌ سیدمحسن طاهری عصر دوشنبه در جلسه ستاد استانی هفته وحدت در گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به همه ما دستور می‌دهد که با یکدیگر همراهی و انسجام و وحدت داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما یک ریسمان الهی داریم که باید به او چنگ بزنیم و آن مساله توحید، اسلام، پیامبر واحد، قبله واحد و کتاب آسمانی واحد است.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام شاهد هستیم که مذاهب اسلامی و اقوام مختلف با گرایش‌های گوناگون به‌صورت صمیمانه در کنار یکدیگر همزیستی داشته‌اند، اما به احتمال فراوان جهالت‌ها یا عوامل بیرونی و دشمنانی که نمی‌توانند اقتدار مسلمین رو تحمل کنند باعث می‌شدند که گاهی اختلافات تبدیل به کدورت‌ها و دشمنی‌ها می‌شد و آسیب به اقتدار مسلمین وارد می‌آمد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و پرچم‌داری امام راحل و ادامه این مسیر توسط خلف صالحش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه ای ما شاهد هستیم که مساله وحدت به یک اصل بسیار راهبردی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام تبدیل شد.

طاهری افزود: شاهد هستیم که مذاهب مختلف شیعه و سنی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت قانون اساسی که توجه به همه مسائل تقریبی دارد و به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری مساله وحدت تحقق عینی در مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در جایگاه‌های مختلف تأثیرگذار تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام شیعه و سنی در کنار یکدیگر حضور دارند و اکنون این توفیق برای بنده حاصل شد که در کنار حاج آخوند غراوی خدمت شما هم‌استانی‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: مساله نمایندگان خبرگان استان یکی از نمادهای وحدت استان و مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر نظام که برای جایگاه مقدس ولی‌فقیه و رهبری نظام تصمیم‌گیری می‌کنند و نظارت دارند، شیعه و سنی حضور دارند.

طاهری گفت: در مجلس خبرگان چندین نماینده از برادران اهل سنت حضور دارند، در مجلس شورای اسلامی بدون محدودیت‌های عددی اهل‌سنت می‌توانند با آرای مردم حضور پیدا کنند و در مناصب اجرایی مختلف می‌بینیم که اهل‌سنت حضور دارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این‌ها بیانگر این است که هیچ مشکلی از ناحیه این مساله در نظام ما وجود ندارد و البته دشمن دست از توطئه خودش برنمی‌دارد.

وی بیان کرد: در سالیان گذشته شاهد هستیم که چقدر دشمنان ما تلاش کردند با انواع و اقسام طراحی‌ها و توطئه‌ها ایجاد دشمنی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعبیری که رهبر معظم انقلاب مبنی بر شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی داشتند، امثال داعش و این‌ها را شاهد هستیم که با طراحی‌های استکبار جهانی شکل‌گرفته و مجهز شدن برای‌ این که در داخل جهان اسلام تفرقه ایجاد کنند.

طاهری گفت: اما از آن طرف شاهد هستیم که این‌ها امثال داعشی‌ها دشمنی‌شان با شیعه نبود بلکه دشمنی‌شان با شیعه و سنی بود، با اسلام ناب و با همه کسانی بود که در مقابل استکبار جهانی صف کشیده بودند، اما باز به برکت مساله وحدت می‌بینیم که این توطئه‌ها خنثی می‌شد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به واقع نماد آشکاری از وحدت بود و شیعه و سنی در شهادت او عزاداری کردند.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین عوامل وحدت در جهان اسلام مساله غزه، فلسطین و قدس شریف است.

وی یادآور شد: امروز متوجه می‌شویم که چقدر امام راحل دوراندیش و تیزبین بودند که از همان ابتدای پیروزی انقلاب مساله قدس را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین عامل وحدت مسلمین مطرح کردند و علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌های سنگین استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل برای فراموش شدن مساله قدس می‌بینیم که این موضوع به مساله اول جهان اسلام تبدیل شد و حتی از جهان اسلام فراتر رفته و همه مظلومین و مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان امروز دغدغه اصلی و اول‌شان مظلومیت مردم فلسطین و غزه هست.

طاهری گفت: بهتر است در همین هفته وحدت مردم، مسوولین، علما و نخبگان به موضوع غزه توجه ویژه‌ای داشته باشد، زیرا به واقع ما در مساله غزه یک نمادی از جریان کربلا را مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کربلا یک سکه‌ای است که ۲ رو داره یک روی کربلا جنایت‌ها و ظلم‌هایی است که انجام شد اما یک روی دیگر کربلا که روی نورانی است فداکاری‌ها و رشادت‌ها و شهادت‌ها و ایثارگری‌ها در مسیر حمایت از دین مبین اسلام و اسلام ناب بود.

وی بیان کرد: در موضوع غزه هم شاهدیم یک جنبه این موضوع جنایت‌های بی‌سابقه‌ای است که صهیونیسم بین‌الملل مرتکب می‌شود، اما در طرف مقابلش می‌بینیم که مردم مظلوم غزه ۱۱ ماه در برابر این‌ همه جنایت و آوارگی شهادت بیش‌از ۱۰ها هزار نفر از مردم بی‌پناه و بی‌گناه همچنان ایستادگی و مقاومت می‌کنند و همچنان اهل مبارزه هستند و جوانانشان برای حضور در مبارزه با صهیونیست‌های جنایتکار و غاصب داوطلب می‌شوند.

تاکید بر لزوم گسترش نشست‌های وحدت‌آفرین در هفته وحدت

نماینده دیگر مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با هدایت مقام معظم رهبری، مرکز اسلامی مذاهب تاسیس شد.

حاج‌ کمال آخوند غراوی در این جلسه افزود: برکات نظام جمهوری اسلامی منجر به ایجاد وحدت اسلامی در مقابل استکبار جهانی شده و جمهوری اسلامی ایران توانسته این وحدت را در قلوب مسلمانان جهان گسترش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همگانی، این وحدت به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی توصیه کرد که در ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، نشست‌های تأثیرگذار بیشتری با حضور نخبگان، علما و شاخصین برگزار گردد تا بر انسجام و اتحاد اسلامی افزوده شود.

وحدت اسلامی هدف نهایی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان هم به اهمیت وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: وحدت از محکمات اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بوده و امروز مقام معظم رهبری هدف غایی وحدت اسلامی را تحقق تمدن نوین اسلامی می‌داند.

حجت‌الاسلام محمدزمان قربانی با اشاره به شرایط فعلی جهان اسلام افزود: خون شیعه و سنی در کنار یکدیگر ریخته می‌شود و همه باید اراده کنیم تا سیره و روش پیامبر اکرم(ص) در عالم منتشر شود.

  19 شهریور 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70876
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام