فقدان نظارت بر سامانه ستاد حلقه مفقوده پیشگیری از رانت/شورا باید به روند مناقصات انجام شده شهرداری پاسخگو باشد

رییس انجمن صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی گلستان گفت:  فقدان نظارت بر سامانه ستاد  حلقه مفقوده ایجاد رانت در مناقصه ها شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، رسول گرگیج عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در مناقصه اخیر شهرداری یک شرکت برای انجام فعالیت های خدماتی منطقه یک مبلغ ۸۸میلیارد تومان و در مناقصه منطقه دو مبلغ ۱۹۷ میلیارد تومان و برای منطقه سه مبلغ ۱۶۷میلیارد تومان به عنوان برنده اعلام می شود و این در حالی است که شرکت دیگری با مبلغ مناسب تری در این مناقصه شرکت کرد اما بنا به دلایلی پاکت‌های آن باز نشد و در مناقصه رد شد .
وی افزود: این مناقصات سه منطقه در ارقام اختلافات بسیار فاحشی دارد چرا که طبق مصوبه هیات وزیران تخفیف جایز نیست و در مناقصه منطقه دوم مبلغ ۵۰میلیارد تومان و در مناقصه منطقه سه مبلغ ۳۰میلیارد تومان تخفیف گرفته شده است .
گرگیج بیان کرد: به نظر می رسد نظارت درستی بر روند این مناقصه ها انجام نشده و چرا باید طبق مصوبه هیات وزیران تخفیف داده شده است.

وی ادامه داد: مناقصه پیمانکاری خدمات شهری گرگان دارای تخلفاتی بود که به دلیل ضرر و خسارتی که متوجه شهر و شهروندان شده و از طرفی باعث ضرر و زیان به شرکت‌های خدماتی این حوزه شده ، این موضوع را به مراجع قضایی استانداری و سازمان بازرسی گزارش کردیم.

گرگیج بیان کرد: متاسفانه کمیسیون معاملات شهرداری گرگان برای پیمانکاری خدمات شهری در مناطق ۱ ، ۲ و ۳ گرگان غیرقانونی عمل کرد یعنی نه تنها در این مناقصه حد نصاب لازم برای شرکت کنندگان وجود نداشت بلکه به تشخیص خود و با دادن تخفیف شرکت های دیگری را برنده اعلام کرد در حالیکه مصوبه هیات وزیران است که از روش تخفیف به دلیل احتمال تبانی و توافق پشت پرده جلوگیری شود.

به گفته وی این موضوع به سازمان بازرسی استان ، دادگستری و مراجع قضایی نیز ارجاع شده و در حال بررسی است و امیدواریم نتیجه ای حاصل شود که مردم شهر گرگان ضرر نکنند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه باید برای تسهیل در فعالیت‌های کارفرما‌ها، بسیاری از سیاست‌ها تغییر و روند حمایتی بگیرد، افزود: شرکت‌های مذکور ذیل مفاد قانون اصل 44 فعالیت می‌کنند و برای اینکه این هدف محقق شود باید واسطه‌های نیرو‌ها و سازمان‌ها را حذف کنیم.

گرگیج گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سازمامها بخشی از فعالیت خود را به بخش خصوصی می سپارند اما حالا بسیاری از ردیف ها برای بکارگیری نیروها حذف شده است.

 

  دیروز, 18:17
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70896
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام