سفیر ترکمنستان در ایران:
فرهنگ اقوام ساکن در کشور ایران بسیار غنی است

سفیر ترکمنستان در ایران گفت: فرهنگ اقوام ساکن در کشور ایران بسیار غنی است و در ایام سالروز تولد مختومقلی فراغی برنامه‌های زیادی در ترکمنستان نیز برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، احمد قربان‌ اف امروز در همایش بزرگداشت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی در دانشگاه گنبدکاووس اظهارکرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر بزرگ ترکمن، مختومقلی نشانه توجه مسئولان به این قوم است.

وی افزود: نقش و جایگاه مختومقلی فراغی در ادبیات ترکمن همانند جایگاه فردوسی، سعدی و حافظ در ادبیات فارسی بوده و می‌توان گفت که مختومقلی پدر ادبیات معاصر ترکمن است.

قربان اف با بیان اینکه فرهنگ اقوام ساکن در کشور ایران بسیار غنی است، گفت: در ایام سالروز تولد مختومقلی فراغی برنامه‌های زیادی در ترکمنستان برگزار می‌شود و در سال آینده هم مراسم بزرگ و بین المللی خواهیم داشت و از پژوهشگران و شاعران ایرانی هم دعوت می‌کنیم.

وی افزود: فرهنگ عنصر پیونددهنده دو ملت ایران و ترکمنستان بوده و باید این پیوند را حفظ کرد.

گفتنی است پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت) آیین اصلی گرامیداشت سالروز ولادت مختومقلی در جوار آرامگاه او در روستای آق توقای مراوه تپه با حضور مقامات و فرهنگ دوستان ایرانی، ترکمن و قزاق برگزار خواهد شد.

  27 اردیبهشت 1402
بخش : کلاله / جامعه
کد خبر: 69288
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام