معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:
نیمی از خانه‌های روستای «قلعه قافه بالا» مینودشت جابجا می‌شود

مینودشت- معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: به دلیل رانش نیمی از خانه‌های روستای «قلعه قافه بالا» مینودشت جابجا می‌شود.

 هادی درفشی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از رانش زمین در شهرستان مینودشت، اظهار کرد: برآورد اولیه ما این است که به دلیل مشکلات رانش زمین در روستای قلعه قافه بالا شهرستان مینودشت باید حدود نیمی از خانه های روستا (۱۸۸ خانه) جابه جا شوند.

درفشی با تأکید بر بازنگری دوباره در خصوص جابجایی منازل گفت: گروهی از پژوهشگاه بنیاد مسکن کشور به منطقه اعزام شده اند و با بررسی های اولیه، زمینی در بالادست روستا برای ساخت مسکن و جابجایی خانوارها، شناسایی شده است و امیدواریم مسئله تملک آن به زودی حل شود.

وی اظهار کرد: از محل منابع تسهیلات سیل و حوادث، وام ۴۰ میلیونی با کارمزد چهار درصد، وام ۱۰ میلیونی بلاعوض و تا سقف پنج میلیون تومان وام خسارت های معیشتی به خانواده های آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

درفشی در رابطه با خانه های محدوده خطر که هنوز تخلیه نشده اند، هم گفت: از طریق فرمانداری و بنیاد مسکن به خانواده ها هشدار داده شده که منازل خود را به سرعت تخلیه و تخریب کنند.

وی تأکید کرد: خدمات آب، برق و گاز باید قطع شود، چون این ساختمان ها واقعا خطرناک بوده و در این باره با مردم اتمام حجت شده است.

درفشی خاطرنشان کرد: ساختمان های محدوده خطر دیگر هیچگونه استحکامی ندارند و ماندن در این خانه ها ممکن نیست.

  19 فروردین 1398
بخش : اخبار شهرستان ها / مینودشت
کد خبر: 61640
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام