وزیر راه و شهرسازی:
تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه آهن اینچه برون که یکی از مطالبات مردم گلستان بود در سفر رئیس جمهور به این استان رخ خواهد داد.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت و در حوزه‌های ترانزیت، صادرات و واردات در سال ۱۴۰۰ رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

قاسمی تصریح کرد: ترانزیت در کشور یک منبع درآمدی جدی بوده که علاوه بر مسائل مالی بر مسائل سیاسی و امنیتی هم تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کارها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

  13 اسفند 1400
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 66448
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام