اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
مصب گرگان رود نیازمند 50 هزار متر مکعب لایروبی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که برای لایروبی کامل گرگان رود در محل تلاقی با دریای خزر 50 هزار متر مکعب لایروبی باید انجام شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ محمد راستاد یکشنبه در محل خروجی رودخانه های گلستان در غرب استان اظهار کرد: هر چند تلاش ها در بخش انتهایی رودخانه های قره سو و گرگان رود با قوت در جریان است اما همزمان برنامه های اجرایی برای افزایش سرعت تخلیه آب از شهرهای گمیشان و آق قلا به سوی مصب رودخانه ها و مراتع شمالی نیز در دستور کار است.
وی افزود: یکی از جدی ترین راهکارها احداث کانال هایی جهت هدایت بخشی از سیلاب به مراتع شمال گلستان است تا حجم خروجی سیلاب نسبت به ظرفیت آب گذری رودخانه ها متعادل تر شود.
وی با بیان اینکه از طریق بسیج همه امکانات تلاش داریم زمان اجرای اقدامات را به حداقل زمان ممکن برسانیم، افزود: تداوم وضعیت آبگرفتگی موجب ایجاد هزینه‌های بیشتر برای بازسازی و بهسازی معابر و منازل می‌شود و مهمترین اولویت تخلیه آب از سطح شهرهای آق قلا و گمیشان است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: حدود 10 سال خشکسالی باعث رشد درختچه های گز در بستر گرگان رود شده بود و همین عامل تخریب سیلاب اخیر را بیشتر کرد.
گفتنی است گرگان رود یکی از مهمترین رودخانه‌های شمال شرق ایران از رشته‌کوه آلاداغ در بجنورد سرچشمه گرفته و پس از طی 200 کیلومتر و گذشتن از نواحی ترکمن صحرا وارد دشت گرگان شده و از ناحیه خواجه نفس در نزدیکی گمیشان به دریای خزر می‌ریزد.
هم اکنون بیش از ده ها دستگاه بیل مکانیکی و تجهیزات مختلف به همراه کاتر ساکشن سازمان بنادر و دریابانی در حال لایروبی مصب رودخانه در خروجی آن هستند.

  19 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61631
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام