رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان؛
سیل فرصتی برای خدمت گزاری به مردم بود/مدارس باید در زمان تعیین شده بازگشایی شوند

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: سیل فرصتی برای خدمت گزاری به مردم بود و خوشبختانه علی رغم اینکه با مشکلات دیگری نظیر رانش زمین همراه بود، مدیریت خوبی صورت گرفت.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، دکتر علی آقا محمدی پیش از ظهر امروز سه شنبه 22 مرداد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و همچنین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده گلستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر تصریح کرد: در شرایطی که 25 استان کشور با سیل و دیگر بلایا درگیر بودند و با توجه به اینکه 30 نوع از 40 نوع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد اقدامات و مدیریت صورت گرفته قابل تقدیر بود.

وی که همراه با اعضای منتخب کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور پس از استان های لرستان و خوزستان به گلستان آمده است، افزود: باید با برنامه ای زمان بندی تحویل کار را روستا به روستا انجام دهیم و اینگونه هیچ ریزه کاری را باقی نگذاریم.

وی یادآور شد: اقدامات صورت گرفته باید به اطلاع مردم رسانده شود و امیدی که مد نظر مقام معظم رهبری است در عمل ایجاد گردد .

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: مدارس باید در زمان تعیین شده بازگشایی شوند و این مسئله پراهمیتی در مناطق سیل زده است.

دکتر آقا محمدی با تاکید بر اینکه باید تلاش خود را در فعالیت ها مضاعف نماییم گفت: باید با اندیشه بزرگ تر تلاش های خود را دوبرابر کنیم تا در سال رونق اقتصادی شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: موضوع زهکشی اراضی مسئله ای قابل توجه است که خوشبختانه زمین های زهکشی شده در زمان سیل موجب کاهش خسارات نیز شده بودند و به دلیل این مزیت و دیگر مزایا باید زهکشی اراضی بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه دبیر کمیته فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد بازسازی و نوسازی کشور، اظهار کرد: در موضوع سیل اقدامات صورت گرفته در استان شایسته تقدیر است.

دکتر شجاعی کیاسری افزود: رسانه ها باید در مسئله سیل مطالبه گر باشند و بدون تعارف اقدامات خوب و حتی کوتاهی ها را اطلاع رسانی کنند.

وی یادآور شد: همت و همکاری مردم و مسئولین در سیل اخیر مورد توجه جدی نهادهای بین المللی قرار گرفت و کارنامه اقدامات قابل تحسین بود.

همچنین در این جلسه دستگاه های اجرایی استان گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و عنوان شد از 20 هزار و 900 پرونده واحدهای مسکونی معرفی شده به بانک ها تا کنون 15 هزار و 600 پرونده منجر به انعقاد قرار داد شده است.

به گفته زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان 10 هزار و 226 واحد مسکونی تعمیراتی بودند که بهسازی آنها پایان یافته و واحدهای احداثی نیز تا پایان سال پایان می پذیرند.

وی افزود: تا کنون 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض بین 11 هزار و 300 خانوار توزیع شده و همچنین 10 هزار تن سیمان رایگان در اختیار واحدهای مسکونی شهری و روستایی قرار گرفته است.

  22 مرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62610
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام