استاندار در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان گلستان ؛
توجه به شرکت های دانش بنیان موجب ارتقا بهره وری استان می شود

استاندار گلستان اظهار کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری موجب ارتقا بهره‌وری می شود و به اقتصاد استان کمک زیادی می‌کنند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز سه شنبه 26 شهریور در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان گلستان که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گنبدکاووس برگزار شد، تصریح کرد: سهم این استان از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کشور در حالی تنها یک درصد است که در بخش کشاورزی، گردشگری و خدمات جزو ۱۰ استان برتر محسوب می‌شود.

وی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را حلقه وصل بین دانشگاه و بخش صنعت دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی دستاوردهای علمی را به کمک بخش صنعت تبدیل به ثروت و ارزش افزوده نمایند.

دکتر حق شناس با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات کشاورزی، صنعت و خدمات در گلستان سبب شده تا درآمد ناخالص استان و اشتغال آن پایین‌تر از میانگین کشور باشد، اضافه کرد: درحالی که میانگین اشتغال در بخش صنعت کشور ۳۱.۵ درصد، بخش خدمات ۴۹.۶ درصد و بخش کشاورزی ۱۸.۹ درصد است اما این آمار در گلستان در بخش خدمات ۹ درصد و در بخش صنعت پنج درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی تصریح کرد: البته سهم اشتغال بخش کشاورزی گلستان اندکی بالاتر از میانگین کشور است که دلیل آن هم حضور ۴۶ درصد جمعیت استان در روستاها و اشتغال در این بخش تولیدی می‌باشد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان، دولت مجوزهای لازم را برای استقرار صنایع تبدیلی مرتبط داده است و انتظار داریم تا پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به ظرفیت بخش کشاورزی گلستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود.

دکتر حق شناس گفت: استان گلستان سالانه افزون بر یک میلیون تن محصولات کشاورزی بویژه گندم، دانه‌های روغنی، پنبه و زیتون را به دیگر استان‌ها به صورت خام ارسال می‌کند در صورتی که اگر این مقدار محصول در استان فراوری شود، ارزش افزوده بالا و نیز اشتغال خوبی برای گلستان ایجاد می‌کند.

وی، دانش، مهارت و تکنولوژی را سه رکن ایجاد ارزش افزوده دانست و برلزوم توجه بیشتر به این سه رکن از سوی مدیران گلستان و بخش خصوصی آن تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه علاوه بر امضای یک تفاهم‌نامه کلی بین استاندار گلستان و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، سه موافقت نامه راه‌اندازی دو مرکز جامع نوآوری و حمایت از نخبگان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس و نیز نمایندگی شرکت استارت‌آپ موسوم به علی‌بابا در حوزه گردشگری گلستان به امضا رسید.

همچنین در این جلسه سه تن از نمایندگان فعالان اقتصادی و دارنندگان شرکت‌های دانش بنیان گلستان به نمایندگی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و خواستار رفع برخی نوافص و ابهام ها از قوانین راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و نیز حمایت مالی بیشتر از صاحبان ایده‌ها در این استان شدند.

  26 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62762
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام