رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در نشستی با اصحاب رسانه مطرح کرد:
آمار بالای پرونده‌های «فرار از خدمت سربازی» در گلستان/ کاهش 63 درصدی رشوه در نیروهای مسلح

آمار بالای پرونده‌های «فرار از خدمت سربازی» در گلستان/ کاهش 63 درصدی رشوه در نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان از آمار بالای پرونده‌های «فرار از خدمت سربازی» در استان خبر داد و گفت: بمناسبت دهه کرامت و در صورت بازگشت سربازان فراری به سنگر خدمت مجازات حبس تبدیل به مجازات جایگزین می‌شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی‌کیاپی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: تعداد تشکیل پرونده فرار از خدمت سربازی در سازمان قضایی استان گلستان بسیار بالاست، هر سربازی که شخصا به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کند به مناسبت دهه کرامت مجازات حبس تبدیل به مجازات جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش آمار جرایم نظامی نیروهای مسلح استان گلستان در سال 1398 تصریح کرد: میزان جرایم بر خلاف تکالیف نظامی 17 درصد، جرایم مواد مخدر 10 درصد، جرایم جعل 24 درصد و جرایم مربوط به خودزنی 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان از جلب بیش از 260 سرباز فراری در سال 1398 در استان خبر داد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی در سال گذشته 48 درصد کاهش پیدا کرده است.

زارعی‌کیاپی با بیان اینکه آمار پرونده‌های سال 1398 در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به صفر رسیده و به‌روز شده است، گفت: سال گذشته یک هزار و 934 پرونده را اظهار نظر قضایی کردیم که 436 پرونده به صورت کیفرخواست به دادگاه ارسال و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی از کاهش قابل توجه برخی جرایم در استان خبر داد و ابراز کرد: در سال 1398 نسبت به سال 1397 کاهش 63 درصدی رشوه در نیروهای مسلح ثبت شد و در سایر جرایم نظامی نظیر خودزنی با کاهش 50 درصدی، در زمینه جرح 54 درصد کاهش، تضییع اموال نظامی 23 درصد کاهش، جرایم نظامی 17 درصد کاهش و در زمینه مواد مخدر 10 درصد میزان جرایم کاهش داشته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان از خودکشی سرباز نظام وظیفه در سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و بیماری خاص اعصاب و روان خبر داد.

زارعی‌کیاپی ورودی پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان را ماهانه 30 الی 40 فقره عنوان کرد و اظهار کرد: بیشترین شکایات مردمی از پلیس بوده مبنی بر اینکه پلیس وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد، مردم ما واقعا خوب هستند اما وظیفه متقابل خود را نسبت به پلیس نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به حقوق پلیس کم اطلاع هستند، گفت: ایراد ضرب و جرح مورد شکایت است که پلیس ما کارآزموده و متعادل می‌شود و باید بدانیم زمانی میزان جرح کاهش می‌یابد که رفتار پلیس هم استاندارد باشد.

به گفته زارعی‌کیاپی؛ در سال گذشته از تعداد 80 پرونده مربوط به ضرب و جرح تعداد هفت مورد پرونده به دادگاه ارسال و مابقی با مصالحه حل و فصل شد.

  3 تیر 1399
بخش : جامعه
کد خبر: 63537
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام