استاندار گلستان:
سهم روستاهای گلستان از طرح نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد/ اختصاص ۱۳۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان

زنگانه گفت: با اقدامات جهادی بنیاد مسکن و هم افزایی دستگاه‌های دیگر انقلابی در آبادانی روستاهای استان گلستان با محوریت مسکن، طرح‌های هادی، بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش و غیره اتفاق بیفتد.

به گزارش گلستان فردا، «علی‌محمد زنگانه» امروز «یکشنبه ٢١ فروردین» در نخستین جلسه قرارگاه اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تأکید بر توسعه و عمران روستاها اظهار کرد: برای رشد، پیشرفت و توسعه گلستان یکی از استراتژی‌های پیشران، توجه به پیشرفت روستامحور است. اگر 47 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند هم عدالت و هم شرایط عقلی و علمی حکم می‌کند توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشیم.

استاندار گلستان با اشاره به برخی تجربیات موفق در روستاهای استان از جمله روستاهای وامنان و محمدآبادگرگان گفت: پیشرفت روستامحور با مشارکت جامعه محلی و با راهبری رهبران اجتماعی که از دل روستاها و محلات انتخاب می‌شوند، میسر خواهد بود. ما باید این افراد را شناسایی کنیم و در عین حال دولت و حاکمیت نیز برای پیشرفت روستامحور و محله‌محور تسهیل‌گری خواهد کرد.وی با بیان اینکه یکی از چشم‌اندازهای مهم استان تا افق 1404 رساندن درآمد سرانه استان به متوسط کشوری است، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که درآمد سرانه مردم استان کمتر از نصف متوسط کشوری بوده و این به معنای فقر مضاعف در استان است.

زنگانه اضافه کرد: براساس آمارهای رسمی 70 درصد جمعیت روستایی و 40 درصد جمعیت شهری استان جزو 5 دهک کم برخوردار هستند. همین شاخص‌ها کافی است تا همه با هم، هم‌قسم شویم و به سمت تحقق این چشم انداز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبات 40 هزار میلیارد تومانی در سفر دولت به استان گلستان، حرکت در مسیر تحقق این چشم انداز را سرعت می‌بخشد، گفت: اختصاص این اعتبارات از محل منابع عمومی به استان گلستان نشان از توجه ویژه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به استان گلستان دارد. اما صد حیف که مجبوریم این منابع را برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه کنیم در حالیکه این زیرساخت‌ها باید طی سال‌های گذشته در استان ایجاد می‌شد.

استاندار گلستان ادامه داد: در میان همه مشکلات و کمبودها که گاهی انسان برای خدمت و حل این مسائل دچار خوف و رجا می‌شود، گل‌های معطری از خدمت می‌بیند که احساس خوبی به انسان دست می‌دهد.وی یکی از مجموعه‌های جهادی و انقلابی را بنیادمسکن دانست و گفت: من بنیادمسکن و کارکنان آن را بسیار دوست دارم و به مدیر این مجموعه هم ارادت دارم که همه این‌ها به علت تلاش و اقدامات جهادی آنان برای خدمت رسانی به مردم است.

زنگانه افزود: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور حدود 50 درصد و در استان گلستان 56 درصد است. یا در شاخص اجرای طرح‌های هادی در روستاها 20 درصد جلوتر از متوسط کشوری هستیم. این نهاد انقلابی نشان داده است که می‌توان کارهای بزرگی را در این استان انجام داد و وظیفه ماست که از این مجموعه قدردانی کنیم.

وی درباره افزایش سهمیه روستاهای استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: این اقدام در راستای تحقق عدالت است که سهمیه 7 هزار واحدی روستاهای استان در این طرح به 11 هزار واحدمسکونی و در 4 سال از 28 هزار واحد به 44 هزار واحد خواهد رسید.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات جهادی بنیادمسکن و هم افزایی دستگاه‌های دیگر انقلابی در آبادانی روستاهای استان با محوریت مسکن، طرح‌های هادی، بهسازی بافت‌های تاریخی و باارزش و غیره اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اختصاص بخش اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: در روزهای پایانی سال قبل یکهزار و 380 میلیارد تومان اعتبار نقدی وارد استان شد که در تاریخ استان بی سابقه است.

  21 فروردین 1401
بخش : جامعه
کد خبر: 66703
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام