در جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی با حضور استاندار گلستان مطرح شد:
پیاده سازی دولت الکترونیک لازمه ی ایجاد دولت شفاف است

استاندار گلستان در جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی، از لزوم همکاری دستگاههای اجرائی جهت توسعه دولت الکترونیک خبر داد.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در راستای توسعه دولت الکترونیکی گفت: توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک در استان، ساماندهی دفاتر پیشخوان شهری و دفاتر ICT روستایی از مهمترین اقدامات انجام شده در یکسال اخیر می باشد که اتفاقات خوبی را رقم زده است.
وی با اشاره به گذرگاه ملی تبادل خدمات گفت: تا قبل از راه اندازی این مرکز برای ارتباط بین بیست دستگاه باید 1900 اتصال ایجاد می گردید که در حال حاضر به بیست اتصال کاهش یافته است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان این گذرگاه را پروژه ای ملی دانست و گفت: پیگیری های لازم جهت اتصال دستگاههای استان به مرکز انجام شده و تاکنون برخی از دستگاههای استانی به آن متصل شده اند که امید می رود بزودی شاهد اتصال تمامی دستگاههای استانی باشیم.
وی همچنین در توضیح مرکز تبادل داده NIX گفت: مرکز تبادل داده NIX مرکزی برای مبادله امن اطلاعات و خدمات بین دستگاههای اجرایی در راستای یکپارچگی خدمات و دسترسی شهروندان به آنها از طریق پنجره واحد می باشد که دستگاههای اجرایی دولت از طریق زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و با استفاده از این گذرگاه تبادل خدمات می توانند خدمات و اطلاعات خود را با همدیگر به اشتراک بگذرانند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در ادامه توضیحاتی در خصوص واگذاری خدمات دستگاهها به دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی و همچنین آیین نامه ساماندهی دفاتر پیشخوان شهری و روستایی ارائه کرد.
در ادامه روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در باب برونسپاری خدمات دستگاههای اجرائی مطالبی را ارائه نمود و گفت: در جشنواره شهید رجایی بخشی از امتیازها برای دستگاههایی است که خدمات خود را برونسپاری نمودند.
در ادامه فاطمه کاویانی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری نیز به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مربوطه پرداخت و گفت: سامانه احراز هویت به منظور حذف رونوشت مدارک هویتی راه اندازی شده است که از 1/8/97 تا به حال بالغ بر 819706 استعلام اخذ شده است.
در ادامه سعادت فر مدیر فناوری اطلاعات شرکت توزیع برق و برنا نماینده دفاتر پیشخوان دولت نیز به ارائه گزارش پرداختند.
در انتها حق شناس استاندار گلستان ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده؛ توسعه دولت الکترونیک را عاملی الزام آور دانست و گفت: از آغاز فعالیت در این جایگاه، تاکید بنده بر توسعه ارائه خدمات الکترونیک و کاهش رفت و آمد و کاغذ بازی بوده است.
وی با اشاره به فعالیت های مثبت انجام شده در حوزه واگذاری خدمات گفت: برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت باید بصورت جدی ادامه یابد و همکاری های بین دستگاهی تا رسیدن به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بیشتر گردد.
رئیس کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی در خصوص سامانه احراز هویت گفت: در حال حاضر که کشور با مشکل تهیه کاغذ مواجه است سامانه احراز هویت گام موثری در کاهش وابستگی مردم به کاغذ است و تمام دستگاههای اجرائی، بانک ها موظفند تا هرچه سریعتر جهت راه اندازی این سامانه اقدام نمایند.
وی در انتها یادآور شد: انتظار می رود تا جلسه آتی کارگروه پیگیر برونسپاری تعداد خدمات بیشتری از دستگاههای اجرائی به دفاتر پیشخوان باشد.

  3 شهریور 1398
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 62671
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام