مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
هنر هنرمندان عرصه نمایش، نزدیک ترین هنر به زندگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین گرامیداشت اردیبهشت تئاتر ایران در استان گلستان که در شامگاه 14 اردیبهشت ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: هنر شما، نزدیک ترین هنر به زندگی است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: هنر هنرمندان عرصه نمایش، نزدیک ترین هنر به زندگی است، کپی برابر اصل است و حتی فراتر، اصلی که از اصل خویش هم اصیل تر است. چرا که گاه فراتر از واقعیت، ما را با حقیقت رو به رو می کنید، حقیقت زیبایی ها و زشتی های افکار و کردار بشری.
وی ادامه داد: می بینیم و درس می آموزیم که هنر متعالی و حقیقی، آموزگار انسان است، بر این حقیقت، متفکران بزرگ از یونان باستان تا امروز صحه گذاشته اند.
این مدیر استانی، اظهار کرد: امروز روز شماست، روز شما اهالی صحنه، شما هنرمندان نمایش، شما که زندگی را بر صحنه ای کوچک در برابر چشم های ما به نمایش می گذارید. با حضور شما، این صحنه کوچک چند در چند متر، به اندازه سراسر هستی بزرگ می شود و به اندازه تمام زمان ها گسترده می شود.
کشمیری، خاطر نشان کرد: باور من این است که شما هنرمندان بیش از دیگران تجربه زندگی دارید. در قامت اهوران و اهریمن و قدیس و زندیق در می آیید و گاه حوادث بزرگی را رقم می زنید، حوادثی که از تصور آن، ما تماشاگران بر صندلی خود میخکوب می شویم.
وی در خاتمه، گفت: گلستان ما هم یکی از چند استان و قطب های نمایش ایران عزیز است و این همه به لطف هنرمندی شما تئاتری ها و استادان پیشکسوت است. بزرگان و جوانانی که در جمع ما حضور دارند و عزیزان بزرگی که از میان ما رفته اند ولی چراغ یادشان دل های ما را روشن می دارد. صحنه تالارفخرالدین اسعد گرگانی، هرگز حضور روشن آن سیاه طناز و خندان، استاد عطاالله صفرپور و حضور مهربان و فرزانه استاد محمد هادی نامور و شادروانان توسلی، زیادلو، فرج زاهد، سهراب جهانگیری و دیگر اهالی صحنه که دیگر در میان ما نیستند، از یاد نخواهد برد.
یادآوری می شود آیین گرامیداشت اردیبهشت تئاتر ایران در استان گلستان در شامگاه 14 اردیبهشت ماه با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزار شد.

  15 اردیبهشت 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 61964
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام