استاندار گلستان در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود

استاندارگلستان با بیان اینکه رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود، اظهار کرد: در مدت دو ماه گذشته در بیش از ۶۰ مسجد استان حضور یافتم و بطور قطع حضور متولیان و مسئولین در مساجد اثر بخش خواهد بود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق‎شناس پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ مرداد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بخش زیادی از تربیت ما در جامعه از مسجد شکل می‎گیرد و محله محوری در شهرهای جدید کمرنگ شده و ساخت و سازهای بی‎رویه هویت را از ما گرفته است.

وی ادامه داد: مسجد یکی از عناصر هویتی کشور بشمار می‌رود و باید تلاش کنیم که هویت‎ها را حفظ کنیم و حضور جوانان و نوجوانان در سطح مسجد پر رونق‎تر باشد و قطعا این موضوع منجر به آن می‌شود که کار نیروی انتظامی از سرقت تا آسیب‎های اجتماعی کمتر شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: هنر، فیلم ، تئاتر و صدا و سیما جوهره جمهوری اسلامی ایران است و همه برای هنرمندان احترام خاصی قائل هستیم.

همچنین در این دیدار حجت‎الاسلام حبیب‎رضا ارزانی اظهار کرد: برای اینکه استان‎ها به شکل خاص دیده شوند یک برنامه‎ خاص برای هر استان در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: شورای هماهنگی نیز در هر استان‎ نیز در نظر گرفته شده و به زودی در استان گلستان نیز تشکیل خواهد شد و در قالب این شورای هماهنگی تلاش می شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد در این شورای هماهنگی فعالیت‎ها در استان همگرا‎تر شود و بنا است در شورا مصوب شود که برنامه رویداد فرهنگی را به عنوان جشنواره طنین مسجد در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان استانی از این جشنواره فیلم کوتاه طنین حمایت کنند و امسال از داوران برجسته کشوری انتخاب کردیم و انتظار داریم که استان از این موضوع حمایت کند تا بتوانیم جشنواره طنین مسجد را به شکل بین‎المللی برگزار کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: کانون‎های مساجد بدون ادعا در سطح کشور فعالیت می‎کنند و انتظار داریم که مسئولان از این جشنواره حمایت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: 27 سال پیش کانون‎های مساجد با رویکرد کارهای فرهنگی و هنری در سطح مساجد و مقابله با هجمه‌های دشمنان تشکیل شده است.

حجت‎الاسلام ارزانی گفت: جشنواره طنین یک جشنواره ملی است و 520 اثر نیز به این جشنواره ارسال شده است و اگر بخواهیم کار را قوی‎تر در کشور داشته باشیم نیاز است که مسئولان استانی حمایت بیشتری از این جشنواره داشته باشند.

وی یادآور شد: بحث داوری در سومین دوره جشنواره طنین مسجد نسبت به سال‎های گذشته بسیار قوی‎تر است، قومیت و مذاهب مختلفی در استان وجود دارد و می‎توانیم بحث بین‎المللی شدن جشنواره طنین مسجد را نیز را از گلستان آغاز کنیم.

 

  28 مرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62641
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام