استاندار گلستان در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در گرگان؛
جایگاه ابزار هنر برای شناساندن ظرفیت ها انکار ناپذیر است

استاندار گلستان اظهار کرد: امروزه جایگاه ابزار هنر برای معرفی و شناساندن ظرفیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انکار ناپذیر است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس عصر روز گذشته دوشنبه 29 مرداد در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی تصریح کرد: شاید امروز بهترین و مشکل ترین آموزش های دانشگاهی را باید با زبان هنر انجام داد چرا که اگر مفاهیم سخت و دشوار با زبان هنر بیان شود پذیرش آن سهل تر و آسان تر و قابل هضم تر است

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در گلستان، افزود: این جشنواره که در آن بیان احکام دین و سبک و سیره زندگی ایرانی و اسلامی با زبان هنر صورت می گیرد بی شک بر روی نسل حاضر و نسل آینده ماندگار تر و اثرگذار تر خواهد بود.

استاندار گلستان وی با بیان اینکه در دهه های گذشته فرصت بیشتری برای در کنار هم بودن داشتیم یادآور شد: امروز زندگی صنعتی و فضا مجازی حتی فرصت حضور بچه ها را در مساجد کم کرده است و بیان مسائل مهم ارزشی با زبان هنر می تواند در ماندگاری سبک ایرانی و اسلامی نقشی اساسی داشته باشد.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: در شهرهای قدیم مساجد به عنوان عناصر هویت جامعه شناخته و محل رجوع مردم محله محسوب می شدند اما در زندگی پر زرق و برق امروز شاید همسایه ها از هم بی اطلاع باشند و بی تردید رونق مساجد می تواند به هویت بخشی جامعه کمک کند.

  29 مرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62644
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام