مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:
طرح بانویار در روستاهای استان اجرا می‌شود

نتیجه تصویری برای زنان و دار قالی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به خسارت سیل به پنج هزار دار قالی در استان گفت: مواد اولیه و دار قالی برای قالی‌بافانی که در سیل دچار خسارت شده‌اند، تهیه می‌کنیم و در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان الهه غیناقی اظهار کرد: برای نخستین بار طرح « بانویار» در روستاهایی که در معرض مهاجرت قرار دارند و یا در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر تسهیلات و اشتغال بانوان به سلامت آنان نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد. برهمین اساس خدمات سلامت در روستاهای هدف افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه‌های اجتماعی، مهارت‌آموزی، اشتغال و غیره خدمات و تسهیلاتی را به بانوان ارائه می‌کنند اما آگاهی نداشتن بانوان از این طرح‌ها، آنان را از فرصت‌های موجود محروم می‌کند. در قالب طرح بانویار خدمات دستگاه‌های مختلف به اطلاع بانوان روستایی خواهد رسید.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به عنوان معین گلستان در سیل اخیر انتخاب شده و برهمین اساس با همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان، کارگاه‌هایی را در روستاهای شهرستان سیل‌زده آق‌قلا ایجاد خواهیم کرد.

غیناقی با اشاره به خسارت سیل به پنج هزار دار قالی در استان گفت: بسیاری از قالیبافان استان، بانوان هستند و در سیل اخیر هم خسارت‌های زیادی به آنان وارد شد. بیمه قالی‌بافی را به طور ویژه در دستور کار قرار دادیم و سعی می‌کنیم مشکلات این بخش به زودی حل شود.

وی افزود: همچنین مواد اولیه و دار قالی نیز برای قالی‌بافانی که دچار خسارت شده‌اند، تهیه می‌کنیم و در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان داشت: بسیاری از بانوان در مناطق سیل‌زده برای نوروز امسال محصولاتی را آماده فروش کرده بودند اما سیل این امکان را از آنان گرفت. با رایزنی‌هایی که با مسئولان خراسان رضوی داشتیم تعدادی از بانوان استان در نمایشگاهی که در مشهد برپا شده است، حضور پیدا کرده‌اند. علاوه براین با همکاری شهرداری تهران نیز نمایشگاهی از تولیدات بانوان گلستانی در مترو و برج میلاد برپا خواهدشد.

  5 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62152
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام