استاندار گلستان در دیدار با سفیر اتریش:
از سرمایه گذاری در گلستان استقبال می کنیم/ظرفیت های استان در حوزه گردشگری کم نظیر است

http://uupload.ir/files/uzyy_1564476999_q-8.jpg

 

استاندار گلستان با تاکید بر ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه گردشگری و کشاورزی اظهار کرد: از حضور سرمایه گذاران بویژه بخش خصوصی از هر کجای دنیا جهت فعالیت در استان استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران ، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس صبح امروز در دیدار با دکتر اشتفان فرانش جوزف شولز، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 700 سال ارتباط بین دو ملت ایران و اتریش بیانگر اعتماد متقابل بلندمدت است و شاید کمتر کشورهایی در جهان باشند که چنین ارتباط دیرینه ای داشته باشند.

وی افزود: به ویژه آمریکاییها که 700 سال گذشته اصلا وجود نداشتند و یقیناً برای اتریشی ها ارتباط و اعتماد یک دوست 700 ساله مطمئناً بهتر از ارتباط با یک دوست 200 ساله خواهد بود.

وی یادآور شد: برجام در دوره اول خاطرات خوشی را در اذهان مردم ایران ایجاد کرد به ویژه شهر وین و هتل معروف و دستهایی که وزیر امور خارجه ایران از بالکن آن برای همشهریان شما تکان میداند.

استاندار گلستان ادامه داد: اما در یک سال اخیر به خاطر بد عهدی هایی که آمریکایی ها آغاز کردند و عدم فعالیت و انفعال اروپایی ها آن خاطرات خوش به تدریج در حال کمرنگ شدن است.

حق شناس خاطر نشان کرد: به دو دلیل خوشحالم که در این موقعیت به استان گلستان آمدید و عدم همکاری اروپاییها و خروج آمریکا از برجام تاثیری در زندگی مردم نداشته است و خوشحالم که آثار سیل گلستان به سرعت در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور دنیا است که بیشترین همسایه را دارد و هشت کشور از طریق دریا و هفت کشور از طریق خشکی و دریا همسایه ایران هستند، گفت: در طول تاریخ به دلایل مختلف همواره اقوام مختلف از ایران عبور کردند ولی فرهنگ اصیل ایرانی در ایران حفظ شده است.

وی استان گلستان را استان تجمیع اقوام مختلف ایران زمین دانست و افزود:بر اساس اطلاعات بنده 15 درصد ساکنان اتریش در خارج از این کشور متولد شدند اما در گلستان حدود 30 درصد افرادی که در این استان زندگی می کنند در خارج استان زندگی می کنند و یکی از امنترین استان های ایران است و البته ایران نیز امن ترین کشور منطقه است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه وسعت استان گلستان نسبت به کل کشور 1.3 درصد است و جمعیت آن 2.3 درصد کشور است اظهار کرد: ما در دانه های روغنی رتبه نخست، در تولید گندم رتبه دوم، در توتون رتبه سوم را داریم و 92 نوع تولید محصولات زراعی ، 10 درصد تولید مرغ کشور را تولید می کنیم و رتبه پنجم کشور در تولید گوشت قرمز را داریم.

حق شناس گفت: اتاق بازرگانی گلستان به دنبال آن است که 20 هزار رأس از اروپا وارد کند اما بنده توصیه کردم از ترکیه وارد کند چراکه ترکیه جزو 10 کشور جهان در تولید شیر و فرآورده های آن است.

استاندار با اشاره به اینکه گلستان جزو چهار استانی است که مرز دریایی و زمینی و ارتباط جاده ای و ریلی دارد ، ادامه داد: قدردان همسایگی با ترکمنستان هستیم و اراده سیاسی دولت این است که منطقه آزاد را در مرز اینچه برون ایجاد کند و امیدواریم در سال جاری این کار انجام شود و بتوانیم رابطه تاریخی بین گلستان و ترکمنستان را برقرار کنیم.

وی افزود: اگر چین به دنبال شعار یک جاده تجارت است ما به دنبال احیای راه ابریشم هستیم که یکی از مبادی آن استان گلستان و بندرترکمن بوده است.

وی یادآور شد: 825 ثبت ملی و سه اثر جهانی در گلستان به ثبت رسیده است و البته این استان ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد.

همچنین در این دیدار سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از استقبال صورت گرفته در گلستان، با بیان اینکه ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد میکنیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم، گفت: تمام مردم ایران حق برخورداری اقتصادی حاصل از قرارداد برجام را دارند.

اشتفان شولز اظهار کرد: بنا به دو دلیل به استان گلستان سفر کردم، اتریش برای سالیان زیاد میزبان گفتوگوها و مذاکرات برجام بود و بر همین اساس ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد میکنیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: یک گام کوچک ولی راهبردی از سوی اتریش آن است که بنده به اتفاق نماینده کشور اتریش به استانهای دارای ظرفیت ایران برای توسعه و همکاری اقتصادی بین دو کشور برویم.

شولز با بیان اینکه اتریش در تاریخ همواره دروازهای برای ایران برای ورود به اروپا ایفای نقش کرده است، اذعان کرد: امید است در اثر همکاری و تمرین مشترک فرهنگی بتوانیم همکاری نزدیک بین مسائل مختلف ایجاد کنیم.

وی گفت: سال گذشته گرامیداشت هفتصدمین سال ارتباط مستند بین دو کشور ایران و اتریش برگزار شد و این همان وجه تمایز رابطه بین ایران و اتریش است و با همین دیدگاه نیز امروز به استان گلستان آمدیم.

سفیر اتریش در ایران، استان گلستان را همانند یک قهرمان پنهان دانست و افزود: استان گلستان در شمال شرقی ایران دروازهای به روی آسیای مرکزی به حساب میآید و با یک نگاه کوچک به نقشه این منطقه به این مهم پی میبریم که ارتباط بین ایران و اتریش میتواند منجر به همکاری برد-برد شود.

شولز با اشاره به اینکه دو کشور ایران و اتریش اشتراکات خاصی دارند، تصریح کرد: کشور ایران و استان گلستان مانند اتریش سالیان دراز از لحاظ جغرافیایی در موقعیت یک مرز نه چندان پویا و مرده قرار داشته است و گشایشی که بعد از فروپاشی کشور شوروی به وجود آمد فرصت خوبی را برای گسترش اقتصادی و توسعه تجارت ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: منطقه گلستان و اتریش از لحاظ اقلیمی و توپوگرافی اشتراکاتی دارند و ایران از کوههای بزرگ و مناطق و مزارع خوبی برخوردار است و نکتهای که ایران دارد اما اتریش از آن بیبهره است دسترسی ایران به آبهای آزاد است.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه با توجه به وسعت و تعدد جاذبههای استان گلستان، بالاترین ظرفیت در حوزه گردشگری بهویژه گردشگری نرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: گلستان یک استان بسیار باز با تنوع بسیار زیاد است که این فرصت را برای افزایش همکاریها در حوزه گردشگری در اختیار دستاندرکاران قرار میدهد.

شولز افزود: بسیار خوشحال هستم از اینکه استان گلستان و مدیران استانی توانستند آثار ظاهری پس از سیل سخت را از بین ببرند و مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشند و این مسأله به خوبی نشان داد همکاری خوبی بین جامعه مدنی و نیروهای نظامی و مسئولان ایران بهویژه در زمان بحران وجود دارد.

سفیر اتریش در ایران گفت: درصدد هستیم با ایران همکاری دوجانبه در حوزه کشاورزی داشته باشیم، همچنین در حوزه ملی نیز در حوزه آموزش جنگلبانان بین دو کشور همکاری خوبی شکل گرفته است و در حال حاضر وزارت محیط زیست و کشاورزی اتریش تبادل بسیار خوبی با ایران در زمینه پرورش دام دارند و این همکاری در زمینه برخی از دامهای اتریشی است که ژن آنها بسیار خوب است.

 

  8 مرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62556
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام