استاندار گلستان:
سهم زیادی از این انقلاب متعلق به خانواده شهدا است

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سید مناف هاشمی، صبح جمعه  در جشن استقبال نمادین از ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اظهار کرد: سهم زیادی از این انقلاب متعلق به خانواده شهدا است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تفاوت های زیادی با انقلاب های دنیا دارد، افزود: انقلاب ما انقلاب خون بر شمشیر و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین بود.
استاندار گلستان گفت: انقلاب اسلام ایران در طول 40 سال گذشته شاهد نامهربانی های زیادی از کشور های دنیا بود، در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 50 کشور علیه ایران فعالیت می کردند اما با همه توطئه های که علیه کشور صورت گرفته امروز توانمندی های بالایی در حوزه نظامی و اقتصتادی برخوردار است که باید قدر آن بدانیم.
 وی یادآور شد: ایثارگری هایی که در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته است نباید برای نسل نو به فراموشی سپرده شوند برای اینکه امروز انقلاب اسلامی توانمند شود جان فشانی های زیادی از سوی جوانان این مرز و بوم صورت گرفته است.
هاشمی اظهار کرد: اگرچه مشکلات و سختی هایی که توسط دشمن به وجود آمده در کشور وجود دارد اما بازهم باید قدر انقلاب را بدانیم، آمریکا و برخی از کشورهای دیگر فکر می کردند امسال مردم ایران شاهد برگزاری چهلمین جشن انقلاب اسلامی نخواهند بود اما برخلاف تصورات آنان امسال باشکوه تر از سال گذشته این جشن در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجه به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی است امسال شاهد پنج هزار میلیارد تومان پروژه در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگزنی شد.
  استاندار گلستان با بیان اینکه دشمن از نقش آفرینی کشور در منطقه می ترسد، گفت: موشک هایی که در سپاه و وزارت دفاع تولید کردند باعث دلواپیسی دشمن شده است .
وی یادآور شد: برخی از دشمن های داخلی و معاندین در حال ضربه زدن به کشور هستند، چنین کشوری هزینه می پردازد و باید بتواند خود را روز به روز توانمند کند.
هاشمی با اشاره به اینکه در طول 40 سال انقلاب اسلامی نظام جمهوری ایران در حوزه اقتصادی گام های بلندی برداشته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله توانست در زمینه اقتصادی اقدامات خوبی را انجام دهد و در دیگر زمینه ها چون علمی پیشرفت های زیادی داشته است.
استاندار گلستان با بیان اینکه امروز ایران با پیشرفت هایی که در حوزه بهداشت و درمان داشته است توانسته نیاز های کشورهای هماسیه رو تامین کند، گفت: در حوزه سلامت در طول 40 سال گذشته عمر امید به زندگی در ایران بالای 20 سال افزایش پیدا کرد.
وی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی کشور گلستان تنها دارای 600 تخت بود اما امروز مراکز درمانی استان دارای حدود سه هزار  تخت هستند.
استاندار گلستان گفت: اگر چه کشوری که می خواهد مقتدر بماند باید هزینه پرداخت کند اما نباید اجازه دهیم مشکلاتی که به وجود آوردند دامن گیری قشر ضعیف جامعه شود، انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفین بود. برطرف کردن نیازهای روز مره مردم، پاسخگویی به مشکلات مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان جزو اصلی ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده سال گذشته توانستیم 21 هزار شغل ایجاد کنیم، افزود: امسال این آمار به 22 هزار شغل  رسیده است، با توجه به اشتغال هایی که ایجاد کردیم بازهم مردم مشکل دارند و فاصله طبقاتی در بین مردم زیاد است.
 هاشمی اظهار کرد: برای از بین بردن مشکلات جامعه مسئولان باید بیدار باشند و قدر مردم را بدانند چرا که همین مردم بودند انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.
وی با اشاره به اینکه پایمبندی نظام باعث شده تا آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگران باشد، افزود: آمریکا سعی دارد با تحریم و فشارهای اقتصادی بتواند به ملت ایران فشار وارد کند و آن ها را از پای در آورد اما بداند مردم همچنان از ارزش ها و آرمان های خود دفاع خواهند کرد.
استاندار گلستان گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است  و نباید کسی جرات داشته باشد به وحدت استان آسیب وارد کند.
وی یادآور شد: اگر امروز در جامعه آزادی داریم مرهون خون شهدا هستیم دولت با افتخار می گوید از من مطالبه و انتقاد کنید اما اجازه نمی دهد شکافی ایجاد شود، نقش دشمن این است که از مشکلات کوچک بزرگ نمایی کند.
هاشمی اظهار کرد: اگر امروز استان گلستان در بین دیگر استان های کشور نمونه است مسئولان استان هماهنگی و همدلی خوبی در این سال ها خصوصا در این ایام سخت داشتند. دشمن سعی دارد تا از هر روزنه ای طنش و اختلاف ایجاد کند.
وی افزود: اگر چه در این شرایط سخت ایران هزینه هایی پرداخت کرد اما نتیجه های خوبی به دست آورد. جمهوری اسلامی خود را برای همه گزینه ها حتی برای گزینه نظامی آماده کرده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 15 محصول استان تامین کننده نیاز جمهوری اسلامی ایران است گفت: در 40 سال گذشته در حوزه کشاورزی محصولات گلستان کمتر از یک میلیون تن بوده اما امروز بیش از پنج میلیون تن نیاز کشور را گلستان تامین می کند.
وی از اقدامات پنج برابری در حوزه شیلات خبر داد و یادآور شد: امروز تولیدات استان در این حوزه به  20 هزار تن رسیده است، در حوزه صادرات استان گلستان در سطح کشور با 55 درصد رشد از وضعیت خوبی برخوردار است.
هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد شغل جدید کار سختی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط جنگی اقتصاد است هستیم وضعیت اماکن بوم گردی و هتل های بوم گردی بسیار رشد چشمگیر داشته است. اکنون 94 درصد از روستاهای گلستان دارای نعمت گاز طبیعی هستند.
وی افزود: در حوزه دانشگاه نخبگان و مدارس قبل از انقلاب استان دارای 350 دانشجو بود اما امروز با 70 موسه دانشگاهی بالغ بر 90 هزار دانشجو مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ برسه هزار میلیارد تومان جزو تعهدات رئیس جمهور بوده که در دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید و  بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است.

  12 بهمن 1397
بخش : سیاسی / ایثاروشهادت
کد خبر: 61054
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام