مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:
افزایش سهم مناطق سیل زده از تسهیلات روستایی

افزایش سهم مناطق سیل زده از تسهیلات روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهمیه شهرستان هایی که دچار سیل شدند در صورت جذب کامل اعتبارات اولیه تسهیلات اشتغال روستایی، افزایش خواهد یافت.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آق قلا اظهار کرد: بخش اعظم جمعیت آق قلا در مناطق روستایی است و ظرفیت فراوانی جهت اجرای طرح های اشتغالزا در حوزه های کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی دارند.

وی افزود: سهمیه این شهرستان از محل اعتبارات روستایی 34 میلیارد تومان بوده و تاکنون 317 طرح به ارزش 28 میلیارد تومان به بانک ارسال شده که 235 طرح به مبلغ 20 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مازندرانی تصریح کرد: از آنجاییکه رویکرد دولت توجه بیشتر به مناطق آسیب دیده از سیل است، سهمیه شهرستان های درگیر سیل اخیر، در صورت جذب کامل اعتبارات اولیه، افزایش خواهد یافت و محدودیتی برای ارسال طرح ها ندارند.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات اشتغال فراگیر نیز 12 طرح به مبلغ 22 میلیارد تومان از این تسهیلات بهره مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: پس از سیل اخیر و برای حفظ و صیانت از نیروی کار، 1414 نفر در آق قلا از بیمه بیکاری بهره مند شدند و به 400 نفر نیز تسهیلات قرض الحسنه 5 میلیون تومانی پرداخت شد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 12.2 این شهرتسان اذعان کرد: در سال گذشته تعهد اشتغال آق قلا 2 هزار نفر بوده که 99 درصد آن محقق شد و امسال به دلیل وجود سیل، افزایشی در سهمیه این شهرستان نخواهیم داشت.

مازندرانی به برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مناطق سیل زده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح های اشتغال عمومی و یارانه دستمزد، وضعیت خاص اشتغال در این مناطق ترمیم شود.

  13 مرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62573
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام