نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:
خام فروشی مصداق بارز نادانی است

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان این که باید ارزش افزوده کالا در اختیار تولیدکنندگان باشد، گفت: خام فروشی محصولات مختلف به دیگران و بازگردان محصولات نهایی با چندین برابر قیمت به مردم، مصداق بارز نادانی است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی سه شنبه شب در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران عنوان کرد: برای توسعه و رونق استان و مهار بیکاری، باید کارخانجات فناوری در استان تاسیس شود، تا ارزش افزوده در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سوی دیگر تولیدات و محصولات فرآوری شده باید ضمن کسب رضایت مردم استان و کشور، توان رقابت و عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشد.
آیت الله نورمفیدی افزود: نباید به راحتی سرمایه های خود را ارزان در اختیار دیگران قرار دهیم و با چندین‌ برابر قیمت بخریم.
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به ۲ مساله راستگویی و امانتداری خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه ما به دروغگویی عادت کرده و اسفناک تر از آن این پدیده در اقتصاد هم نفوذ کرده است.
آیت الله نورمفیدی گفت: افراد جامعه و خود کشور با دروغگویی به جایی نمی رسد و باید کاری که انجام می دهیم، اطمینان در مردم و جامعه ایجاد کنیم.
امام جمعه گرگان افزود: اگر می خواهیم بازار دنیا را بگیریم، باید مانند خود آنان که امروز بازار جهان را در اختیار گرفته اند، راستگو باشیم.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در کارها و برنامه ها و تولید محصولات باید تخصص و علم و دانش آن را داشته باشیم و بدون تجربه دست بکاری نزنیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رعایت این مسائل باعث رشد و ارتقاء کاری و برنامه ها خواهد شد.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به طرح شرکت صنایع شیر ایران در استان گلستان، گفت: راه اندازی این کارخانه برای توسعه همه جانبه و تا حدودی حل معضل بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: اگر قرار است کاری در این خصوص انجام شود، باید اطمینان و ضمانت اجرایی لازم به مردم دهیم، نه این که مانند بسیاری از طرح های دیگر فقط در حد حرف و حرکات نمایش باشد.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: طراحان و مدیران این طرح باید فکرشان را از محدودیت خارج و بلندنظر باشند.
مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران با تاکید بر اینکه، این شرکت دولتی و وابسته به صندوق بازنشستگی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته به عنوان سهامدار، روزانه برای تولید بیش از ۲۵۰ نوع محصول بالغ بر سه هزار تن شیر در سراسر کشور خریداری می کند.
عبدالله قدوسی در این دیدار با یادآوری اینکه وزیر متبوع به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی این استان است، و طرح دامپروری و کشت صنعت پگاه گلستان  پیشنهاد ما ستاد است افزود: این دامداری توان تولید روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن شیر را برای شرکت این استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دامداری زمینه اشتغال ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر بطور مستقیم فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: شرکت صنایع شیر ایران با ۲۹ شرکت در سراسر کشور، ۱۰ هزار نیرو دارد که سهم فعلی استان از این تعداد نیرو، ۲۵۰ نفر است.
قدوسی گفت:  استاندار گلستان موافقت اولیه خود را با ایجاد این طرح ابراز داشته است.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: بخشی از اعتبار این پروژه باید از منابع ملی تامین شود که با دفاع مدیران صنایع شیر کشور و مدیران عالی استان این مهم محقق خواهد شد.
وی با اعلام خرسندی از حمایت استاندار گلستان و دفاع از این طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه صنایع شیر ایران زیرمجموعه وزارت کار است،که این امر می تواندبه پروژه سرعت دهد.
مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: ما در پگاه گلستان ۳۵۰ تن ظرفیت تولید محصول داریم که با توجه به کمبود شیر در استان از نصف این ظرفیت استفاده می کنیم و ایجاد این کشت و صنعت می تواند در مرحله اول مشکل تولید ما را حل کند و بخشی دیگر می تواند کارخانه گلستان را توسعه دهد.

  24 مهر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62850
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام