رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
هنگام خدمات رسانی به سیل زدگان با کمبود دارو مواجه نبودیم

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در زمان خدمات رسانی به سیل زدگان با کمبود دارو مواجه نبودیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، عبدالرضا فاضل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در نشست خبری اعضای ستاد بحران دانشگاه اظهار کرد:هماهنگی برای رسیدگی درمانی و بهداشتی به سیل زدگان یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاه در زمان وقوع سیل بود که به خوبی انجام و در طول مدت خدمت رسانی با کمبود دارو، پزشک و تجهیزات پزشکی، مراکز درمانی از جمله چادرهای سیار درمانی و آمبولانس مواجه نبودیم. 

وی افزود: در طول مدت خدمت رسانی هیچ گونه بیماری اپیدمی عفونی در منطقه سیل زده و چادرهای اسکان مشاهده نشد و حدود 38 هزار ویزیت تا این زمان در کمپ ها انجام شده است. 

فاضل گفت: به تناسب همین تعداد ویزیت نسخه درمانی برای بیماران تجویز شد و مادران باردار از همان زمان وقوع حادثه جزو اولویت های رسیدگی دانشگاه بودند که  11 مادر باردار از طریق امداد رسانی هوائی به مراکز درمانی منتقل شدند و مشکلی برای هیچ مادر بارداری به وجود نیامد.

وی در رابطه با خطرات بهداشتی ناشی از لاشه حیوانات و طیور در استان افزود: تا کنون  لاشه همه حیوانات تلف شده در سیل شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است و مرغداری ها در حال پاکسازی هستند.

فاضل گفت: حدود 70 هزار قطعه مرغ تلف شده در گمیشان و 170 هزار قطعه مرغ تلف شده در آ ق قلا جمع آوری شده است اما فقط یک مورد از مرغداری های بزرگ استان با عنوان پیگیر با تعداد 3 هزار تن لاشه مرغ به دلیل تعداد بالای طیور و مخلوط شدن مرغ های تلف شده با دانه ها و فضولات در حال پاکسازی است که تا کنون از 20 سوله تعداد هفت سوله پاکسازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با خسارات سیل اخیر گفت: تعداد 13 خانه بهداشت در روستاها تخریب شده که نیاز به ساخت مجدد دارند و هیچ یک از خانه های بهداشت به جز تخریبی ها تا کنون تعطیل نبوده است.

وی خسارت ناشی از سیل را به مراکز درمانی بیش از  26 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال بررسی خسارت و رایزنی برای دریافت منابع در جهت ساخت و تعمیر مراکز درمانی آسیب دیده از سیل هستیم و امید داریم تا 6 ماه آینده با همکاری مسئولان استانی و کشوری این منابع به سرعت به استان اختصاص یابد.

  26 فروردین 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 61738
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام