امام جمعه گرگان:
حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را ناامید می کند

امام جمعه گرگان گفت: حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را ناامید می کند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی شهر گرگان اظهار کرد: امروز ۱۲ بهمن روزی است که حضرت امام برای نجات این کشور و ملت بعد از ۱۵سال تبعید وارد کشور شدند و برای ملت ایران استقلال به همراه آوردند.

وی افزود: در آن تاریخ خیلی ها به امام اصرار کردند که الان زمان آن نیست که به کشور برگردید و ممکن است هواپیمای شما را در هوا بزنند اما امام راحل فرمود زمان برگشت من رسیده و اگر هم بناست کشته شوم باید در کشور این اتفاق بیفتد.

امام جمعه گرگان با بیان این که مسئله استقلال برای هر کشوری پایه و اساس است، اظهار کرد: اطرافیان شاه پس از سرنگونی رژیم کتاب هایی نوشته اند و به موضوعاتی اشاره کرده اند که در آن عدم استقلال کشور در زمان شاه کاملا مشهود است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: مادر شاه نقل کرده روزی شاه به نزد او می رود و می گوید مرده شور این سلطنت را ببرد که من شاه آن هستم اما هواپیماهای جنگی ما بدون اجازه من به ویتنام رفته است.

وی تصریح کرد: یکی وزیران دربار  هم در کتاب خود گفته صبح پنج آبان سال ۵۱، سفیر آمریکا به من پیام داد که هواپیماهای اف ۵ باید به ویتنام  فرستاده شود، من بلافاصله این پیام را به شاه گفتم و پرسیدم دستور چیست، معلوم بود او هم موافقت کرد و هواپیماهای ایرانی برای اینکه منافع آمریکا در ویتنام حفظ شود به ویتنام فرستاده شدند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: یکی دیگر از وابستگان به دربار در کتاب خود نقل کرده است که رئیس اطلاعات انگلیس در تهران به او می گوید چرا شاه رادیوی آلمان را گوش می کند و وقتی این حرف را به گوش شاه رسانده اند یکه خورده و اعلام کرده دیگر رادیو آلمان را گوش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ تمام این عدم استقلال کشور در زمان شاه را ثبت کرده است و مردم باید مطالعه کنند تا قدر آنچه را که به دست آورده اند، بدانند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه هنوز دخالت های بیگانگان در کشور ما تمام نشده است، اظهار کرد: آقای ترامپ طلبکار ملت ایران است و انگار قیم ما هستند؛ وزیر خارجه آمریکا گفته بود ما تلاش می کنیم مردم ایران کنترل پایتخت خود را به دست بگیرند تا ایران به کشوری نرمال تبدیل شود و ما حافظ منافع آن ها شویم، در واقع یعنی همان کاری که در ونزوئلا انجام دادند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: همین آقا گفته اگر ایران می خواهد مردمش گرسنه نماند باید به حرف ما گوش دهند؛ این حرکات و رفتارها نشان می دهند این کشورها از ملت ایران همانی را می خواهند که در گذشته بوده و دوست ندارند کسی جلوی آن ها سر بلند کند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند تا دراین ۲۲ بهمن حضور مردم کم شود، ادامه داد: من لازم می‌دانم بگویم ما بعد از دو قرن آن چیزی را که از دست داده بودیم به وسیله حضرت امام به دست آوردیم، همیشه تظاهرات ۲۲ بهمن باشکوه بوده اما امسال حساب آن جداست و باید گسترده تر برگزار شود.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: در آیات شریفه قرآن هر وقت صحبت از نماز و ایمان شده در کنارش صحبت از جهاد هم هست، آیا نماز به تنهایی می تواند جلوی دشمنان را بگیرد؟ درواقع آنچه می تواند دشمن را سرجای خود بنشاند جهاد است و دشمن ما از جهاد می‌ترسد.

وی بابیان اینکه قرآن همواره تاکید به جهاد دارد و ما با جهاد می توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، ادامه داد: حضور گسترده ما در راهپیمایی دشمن را ناامید می کند و پشت او را می شکند.

امام جمعه گرگان گفت: پیشرفت های ما و حضورمان در منطقه توطئه های دشمنان را خنثی کرده است، مخصوصا دیدن وضعیت فعلی سوریه، عراق، یمن و فلسطین و... موجب رنجش دشمنان شده است.

وی اظهار کرد: با تمام این پیشرفت ها اما ما در کشور مشکلاتی هم داریم، من دیروز مراوه تپه بودم و کارهایی که برای مردم منطقه شده را دیدم، البته هنوز نیازهای زیادی وجود دارد اما دولت شبانه روزی تلاش می کند تامشکلات را برطرف کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: ما باید این استقلال، اصل شجره انقلاب را حفظ کنیم و همین استقلال این مشکلات را حل می کند، ما کشوری هستیم که در اوج تحریم ها موشک ساختیم پس می توانیم از پس این مشکلات بر بیاییم.

وی با تاکید بر حفظ استقلال کشور گفت: باید قدر استقلال را بدانیم و اجازه ندهیم دزدهای جهانی این استقلال را از ما بگیرند.

امام جمعه گرگان با اشاره به موضوع ونزوئلا گفت: آدم مزدوری از آمریکا ادعا کرده رئیس جمهور این کشور است و  بر خلاف موازین جهانی آمریکا و برخی کشورها هم او را سریع به رسمیت شناختند اما کشورهایی ماند چین، ایران، روسیه و ... با این اقدام مخالفت کردند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: آمریکا طی سال های گذشته ۱۶۲ کودتا در کشورهای آمریکای جنوبی به راه انداخته و با تحریکاتی که در کشورهای دیگر انجام می دهد امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

  12 بهمن 1397
بخش : خبرها / گرگان / سیاسی
کد خبر: 61055
مرجع: مهر
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام