رئیسی در نشست خبری با خبرنگاران گلستان؛
نقش رسانه ها را هیچ کسی نمی تواند منکر باشد

رئیس جمهور در نشست خبری گفت:  اصحاب رسانه به عنوان یک قشر پرتلاش که در جهت انتقال رویدادها پل بین مردم و مسئولان هستند، نقش رسانه ها را هیچ کسی نمی تواند منکر باشد و نکته وجود دارد در دولت به قشر خاص توجه کنیم طبیعتا مورد سوال است دیگر اقشار چه می شود.

به گزارش گلستان فردا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز در پایان سفر استانی خود به استان گلستان و جمع بندی مصوبات سفر اظهار کرد:

هر قشری را به صورت خاص ببنیم یا باید سازکاری ببنیم که عدالت بین آنها اقشار باشد، در مسیر برخی از ادارات بیان می کردند دریافتی نا ناچیز است و اقشار مختلف متقاضی این بودند متناسب سازی صورت بگیرد.

رئیسی بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی را مامور کردیم که اقشار مختلف را ببینند تا بتوانیم با یک تصمیم سازی و تصمیم گیری درستی کارکنان دستگاه های اجرایی احساس کنند که تبعیضی نیست و باید کاری کنیم نظام عادلانه پرداختی داشته باشیم.

وی بابیان اصحاب رسانه باید مورد توجه قرار بگیرند و با کار کارشناسی دقیق باید اتفاق بیفتد، افزود:  با همه دنیا با اولویت  همسایه های باید ارتباط داشته باشیم، ظرفیت همسایگان ما بسیار بالا است و باید از آن استفاده کنیم.

این مقام مسئول به معاهده شانگ های اشاره کرد و گفت: به دنبال برقراری ارتباط هستین و با کشور ترکمنستان که در همسایگی این استان قرار دارد با مسئولان این کشور رایزنی داشتیم تا بازار در این استان داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: برخی می خواهند تفسیر داشته باشند نگاه به شرق است ولی بیان ما این است که نگاه متوازنی  داشته باشیم نمی توانیم اراده کشور را به تصمیمات چند کشور اختصاص دهیم.

وی افزود: به دنبال رفع تحریم ها خواهیم بود و دنبال معجزه وین نیستیم ولی دنبال آن هستیم که مشکلات تحریمات را کمتر کنیم.
این مقام مسئول افزود: جلسه فنی در خصوص راه آهن برگزار می شود تا پیشنهاد استان بررسی شود کوتاه شدن مسیر و صرفه جویی مهمداست و بنا شد ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: قبل از آمدن به استان گلستان افرادی را به استان اعزام کردیم و مسئولان در استان مهمترین مسائل را شناسایی کردند و برای هر کدام راهکارهایی را بررسی کردند و در جلسات کارشناسی مورد بررسی و در نهایت با حضور معاون رئیس جمهور مواردی تصویب شد.

وی نخستین مسئله استان گلستان را توجه به بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: بیشترین اعتبار در بخش خبری است و کارخانه تولیدی ارزشمندی به نان روستا وجود دارد که باید به آن توجه شود.

رئیسی بیان کرد: مسئله صنایع استان مورد توجه است و شرک های صنعتی در استان داریم ولی آنچنانی که باید صنعت در استان رونق داشته باشد به ویژه صنایع نیمه تعطیل باید مورد توجه قرار بگیرد و کارگروهی در این راستا تشکیل می شود تا صنایعی که می شود سریعا به چرخه کار برگردد.

وی مسئله مهم دیگر استان را آب برشمرد و افزود: سد های نیمه تمامی در استان وجود دارد و توجه به سدها و طرح های نیمه تمام آبی مورد توجه قرار گرفت تا با سرعت مشکل تنش آبی برطرف شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بنا شد روستاهایی که دچار بی آبی هستند به صورت اضطراری به آن توجه شود.

رئیسی به بازدید خلیج گرگان اشاره کرد و بیان کرد: وضع خلیج گرگان نمی تواند ادامه پیدا کند و باید خلیج گرگان احیا شود و نباید بگذاریم خلیج گرگان دچار مشکل شود و راه آن این است که به سرعت کار لایروبی کانال های منتهی به خلیج انجام شود.

وی افزود: لایروبی نباید زمان بر باشد و باید سریع انجام شود و کار قطعی شده و از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

رئیس جمهور به بازدید جزیره آشوراده اشاره کرد و تاکید کرد: جای تاسف بود که این سرمایه عظیم اینگونه بلاتکلیف باقی مانده بود و توضیحات مسئولان توجیهی برای آن بود و باید سریعتر پیگیری شود و مسائل پیچیده و نابجای اداری باعث شده این ثروت عظیم معتل بماند.

رئیسی باید کارهای اقدامی برای جزیره آشوراده در مدت ۱۰ روز تعیین و تکلیف شود، افزود: منطقه اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد و می تواند مرکزیت خوبی پیدا  کند و برای صادرات و واردات نهاده دامی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی به سوار کاری اشاره کرد و افزود: بنا شد که پیست سوارکاری به هیئت سوارکاری واگذار شود و با نظارت مسئولان انجام شود.

این مقام مسئول به موضوع پتروشیمی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کارهای حقوقی آن اتجام شده و ۸۰ درصد کار پتروشیمی باقی مانده و از دوستان حقوقی تشکر می کنیم و باید هلدینگ های بزرگ در سطح کشور حمایت کنند و باید تلاش کنیم.

رئیسی به مسئله تعاونی ها اشاره کرد و گفت: بنا شد که تعاونی ها بازنگری شود و این تعاونی ها در مسائل استان استفاده شود.

  13 اسفند 1400
بخش : خبرها / دولت
کد خبر: 66491
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام