رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:
رسانه ها شکاف بین مسئولان و مردم را با به چالش کشیدن موضوعات پر می کنند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: نقش رسانه ها در روشن سازی افکار عمومی و فرهنگی مردم بی بدیل است و رسانه ها همواره شکاف بین مسئولان و مردم را با به چالش کشیدن موضوعات مختلف، پر می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری، تحلیلی گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، رضا سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار از سوی کانون وکلا برگزار شده بود، اظهار کرد: مشکلات رسانه های محلی بیشتر از رسانه های ملی است و به نوعی رسانه های محلی از جمله نشریات در حال گذر از چاپ های کاغذی به سمت فضای مجازی هستند.

وی افزود: چنانچه خبرنگاران بتوانند بدون دغدغه انتقادها و چالش های موجود در جامعه را به چالش بکشند و از اصول اخلاق حرفه ای خود دورنشوند بی شک بسیاری از مشکلات موجود جامعه حل و موجب کاهش فساد در جامعه می شود.

سلیمانی ادامه داد: رسانه ها یک ناظر و واسطه عمومی بین مردم و دستگاه های اجرائی هستند و در شرایطی که نهادهای مستقل کمتری در جامعه فعالیت دارند، نقش رسانه ها در حمایت از حقوق عامه مردم برجسته تر می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه کانون وکلا هم همانند رسانه ها وظیفه سنگین حمایت از حقوق مردم را برعهده دارد، گفت: کانون وکلا کار حاکمیتی انجام می دهد و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارد که باعث تقویت پایه های حکومت می شود.

وی افزود: کانون وکلای استان گلستان به لحاظ آموزش رایگان و اشتغال برای وکلا و مشاوره های حقوقی رایگان برای مراجعه کنندگان خدمات زیادی را به جامعه حقوقی و مردم ارائه می دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 700 پرونده تسخیری و معاضدتی در کانون وکلا به انجام رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر 394 وکیل مرد و 173 وکیل زن عضو کانون هستند و 120 کارآموز وکالت در کانون مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با انتقاد از طرح جامع اموزش  و پذیرش وکلا که در حال حاضر به مجلس ارائه شه و منتظر رای گیری است، تصریح کرد: این طرح یک طرح نمایشی و غیر کارشناسی است و چنانچه نمایندگان تن به امضای چنین طرحی بدهند  درواقع پای لنگان عدالت، لنگ تر و ضعیف تر خواهد شد.

سلیمانی افزود: در این بین رسانه ها نقش مهمی در ممانعت از موافقت با این طرح و روشن سازی افکار جامعه از جمله نمایندگان مجلس دارند و نباید بی تفاوت از کنار آن بگذرند.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در جواب این سوال که آیا موسسه های حقوقی مورد تائید کانون وکلا هستند، اظهار کرد: برابر ماده 55 قانون وکالت استفاده از نام مشاوره حقوقی برای برخی موسسه ها غیر مجاز جرم اعلام شده است اما از آنجا که این موسسه ها از اداره ثبت شرکت ها مجوز می گیرند، مشغول به فعالیت می شوند و این در حالی است که در این موسسه ها نه مشاوره حقوقی داده می شود و نه وکیلی وجود دارد و فقط وکلا یا مشاوران را معرفی می کنند.

سلیمانی ادامه داد: از این رو این موسسه ها مورد تائید کانون وکلا نیست و امکان نظارت بر آن ها و شکایت از آن ها برای کانون وکلا و دستگاه قضا وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه کانون وکلا و همه وکلا با اینکه خدمات زیادی را به مردم ارائه می دهند اما از ابزارهیا حمایتی برخودار نیستند، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا برای ارائه خدماتی از جمله مشاوره های حقوقی و وکلای معاضدتی هزینه زیادی پرداخت می شود و وکلا از مزایایی چون حمایت های بیمه ای برخودارند و این در حالی است که وکلا در ایران از این مزایا بی بهره هستند.

سلیمانی بیان کرد: رکودهای اقتصادی دامن وکلا را هم گرفته و به رغم اینکه مردم برای رفع مشکلات حقوقی نیاز به وکیل دارند اما وجود مشکلات مالی و افزایش هزینه ها این امکان را به برخی از مردم برای سپردن کارهای خود به وکلا نمی دهد.

 

 

  14 مرداد 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62578
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام