مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان :
لوح ثبت ملی موسیقی مقامی کتولی رونمایی شد

لوح ثبت موسیقی مقامی کتولی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ملی امروز پنجشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان و جمعی از مسئولان گلستان در علی‌آبادکتول رونمایی شد.

به گزارش گلستان فردا، عادله کشمیری اظهار کرد: خنیاگران کتولی از دیرباز در برنامه های ملی و بین المللی شرکت داشتند و بسیاری از اساتید و بزرگان چون شیرعلی شکری، علی اصغر اصلانی کتولی، سید مجتبی حسینی،قربانعلی اصلانی، سید محمد حسینی، محمدرضا برزگر به‌ عنوان یک هنرمند در نشر و نواختن کهن‌ترین موسیقی‌ نواحی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی افزود: گلستان با توجه به پیشینه تاریخی اقوام، وسعت جغرافیایی، طبیعت زیبا و متنوع در شاخه های گوناگون موسیقی از جمله کتولی به عنوان هنر ریشه ای، زمینه خوبی دارد.

کشمیری افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا مردم گلستان استقبال بالایی از کنسرت ها داشتند که نشانه امید به زندگی، شور و نشاط، سرحالی و حس هنردوستی مردم این استان است.

وی همچنین در این آیین با اشاره به فعالیت انجمن ترانه سرایی در کردکوی و مینودشت گفت: در نشر موسیقی باید به ترانه و متن شعر به عنوان بازوی موسیقی هم توجه زیادی شود و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای ثبت انجمن ترانه سرایی در همه مناطق از جمله علی آباد کتول اعلام آمادگی می کند.

  30 مهر 1400
بخش : علی آباد / فرهنگی
کد خبر: 65344
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام