مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان:
افزایش 10 برابری بودجه اجتماعی استان گلستان/ ضرورت بارور کردن ظرفیت‌های پنهان گلستان

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به افزایش 10 برابری بودجه اجتماعی استان در سال آتی، گفت: این اعتبارات مبتنی بر طرح تقسیم کار ملی و به صورت برنامه‌ریزی شده تخصیص می‌یابد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ موضوعات اجتماعی و فرهنگی همواره با وجود توجه کمتر مسوولان و مدیران و حتی رسانه‌ها اثربخش‌ترین حوزه در معادلات مختلف جوامع بشری و زمینه‌ساز توسعه و یا عقب ماندگی کشورها و جوامع هستند که وابسته به نگاه کلی و سیاست‌های کلی کشورها به این حوزه است.

در کشورمان با وجود تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگی به دلیل اتفاقات و رخدادهای گوناگون از جمله دشمنی‌های بسیار سیاسی، نظامی و اقتصادی استکبار جهانی برخی از عقب ماندگی‌ها در این حوزه به وقوع پیوست که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده و نهایتا در اواسط دهه چهارم انقلاب راسا اقدام به تشکیل جلساتی با محوریت موضوعات اجتماعی و تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه کردند که نهایتا به طرح تقسیم کار ملی اجتماعی انجامید.

به همین منظور ستاد بازآفرینی شهری به عنوان یکی از اقدامات در این طرح با هدف بازآفرینی و احیای محلات حاشیه‌ای شهرها با محوریت اقدامات اجتماعی، فرهنگی و حتی عمرانی در شهرهای مختلف اقدام به کمک و همراهی کرد که گنبدکاووس نیز به عنوان یکی از شهرهای هدف انتخاب شد و در تداوم این حمایت‌ها امروز جلسه‌ای با عنوان ستاد بازآفرینی شهری گنبدکاووس با حضور مسوولان ارشد این شهرستان برگزار شد.

* در اقدامات اجتماعی دچار یک قفل تاریخی شده‌ایم
مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه از پنج سال قبل پس از تذکرات صریح و تکان دهنده رهبر معظم انقلاب موضوعات اجتماعی کشور با محوریت اقدام عاجل برای عقب ماندگی‌های 20 ساله شکل تازه‌ای به خود گرفته است، اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاق در این حوزه اجرای طرح تقسیم کار ملی است که با نگاه ویژه اجتماعی توسط وزارت کشور تدوین شده است.

برزمینی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی به یک قفل تاریخی دچار شده‌ایم، افزود: برخی دستگاه‌ها با وجود اینکه پس از اجرای برخی طرح‌ها در یک سال نتیجه شایسته‌ای را کسب نمی‌کنند اما برای رضایت مدیران بالادستی در سال بعدی نیز آن طرح را مجددا تکرار می‌کنند تا آمار خود را ارائه کنند و این یک خیانت به فضای اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب و پس از پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب برای حرکت در مسیر 40 ساله دوم انقلاب نیازمند عبور از طرح‌های روتین و بی‌فرجام گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: ایشان با تاکید بر پیشرفت‌های چشمگیر حاصل شده اذعان کرده‌اند که اگر برخی کوتاهی‌ها در 40 ساله قبلی صورت نمی‌گرفت پیشرفت با سرعت و حجم بیشتری برای ما به ارمغان می‌آمد.

* تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق حاشیه‌نشین شهرهای گلستان
مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه این کوتاهی‌ها یا اشتباهات ساختاری و فنی بوده و یا در چارچوب ضعف‌های مدیریتی و عملکردی قرار داشته است، گفت: بر اساس اعلام سازمان‌های جهانی کشورهای ایران و نروژ دارای بیشترین ظرفیت‌های استاندارد برای توسعه در سطح جهان هستند.

برزمینی مهم‌ترین اقدام این حوزه را در دهه پنجم انقلاب بارور کردن ظرفیت‌های پنهان کشور دانست و ادامه داد: امروز با عنایت ویژه وزارت کشور بالغ بر 5 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق حاشیه‌ای و همچنین اعتبارات ویژه‌ای برای تجهیز فرهنگسراها در این مناطق اختصاص یافته که نیازمند تحرک توسط شهرداری و نهادهای شهرستان‌های مد نظر در استان گلستان از جمله گنبدکاووس هستیم.

وی از 10 برابر شدن بودجه اجتماعی استان گلستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: باید برای جذب این بودجه کلان طرح‌های منطقی و منطبق بر طرح تقسیم کار ملی ارائه کنیم که برای این کار به تسلط مدیران اجرایی بر این طرح نیاز داریم.

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان از تقسیم بودجه جمع آوری متکدیان در سال جاری و اعطای حدود 70 درصد این بودجه به گنبدکاووس خبر داد و افزود: امیدواریم با این بودجه مرکز نگهداری متکدیان در گنبدکاووس در سال 1398 به بهره برداری برسد.

* نیازمند روحیه انقلابی و جهادی برای بازآفرینی محلات حاشیه‌ای هستیم
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌های اعتباری در کشور و شرایط اقتصادی ادارات و نهادها، اعتبارات تخصیص یافته در حوزه ستاد بازآفرینی شهری از سوی دولت یک فرصت طلایی است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از پیشنهادات شهرستان برای اختصاص بودجه و اعتبار در این بخش مورد تصویب استان و ستاد مرکزی در وزارت کشور قرار گرفته است و امروز تنها نیازمند یک حرکت انقلابی و جهادی در این حوزه از سوی مدیران شهرستانی هستیم.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری اداره آموزش و پرورش تا کنون فعالیت خوبی را صورت داده است، افزود: هر اداره‌ای در حوزه وظیفه‌مندی خود رسالت‌هایی را در این بخش دارد که باید به صورت دقیق و با پیگیری‌های استانی و اخذ اعتبار مصوب به آن جامه عمل بپوشاند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه ستاد بازآفرینی شهری تنها وظیفه شهرداری نیست، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها در این بخش مسوول هستند و انتظار ما این است که با نگاه انقلابی و جهادی وارد میدان شده و در قبال این موضوع پاسخگو نیز باشند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس پیگیری ساماندهی گرگان رود، دیواره سازی پل‌های موجود بر روی رودهای شهرستان، تلاش برای رفع مشکلات فاضلاب و بسیاری از امور دیگر را از محسنات اجرای طرح بازآفرینی شهری دانست و گفت: در صورت اجرای درست این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات اجتماعی شهرستان به صورت ایجابی حل خواهد شد.

  30 بهمن 1397
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 61168
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام