ِبیمارستان‌های گنبدکاووس نیاز به توسعه زیرساخت‌ و تجهیزات دارند

مدیران چهار بیمارستان دولتی "طالقانی، شهید مطهری، شهدای ۱۲ دی و پیامبر اعظم‌(ص)" گنبدکاووس خواستار توجه و اهتمام بیشتر مدیران ملی و استانی و نیز جامعه خیرین این شهرستان مرزی برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و خرید و نوسازی تجهیزات تشخیص پزشکی شدند.

به گزارش گلستان فردا، مدیران این چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس روز چهارشنبه در جریان بازدید رییس مجمع خیرین گلستان و اعضای مجمع خیرین سلامت این شهرستان از نحوه ارائه خدمات این مراکز درمانی به بیماران و اطلاع از مسائل و مشکلات آنها گفتند: بیمارستان‌های گنبد، محور درمان اهالی شرق استان هستند و با توجه به قرار گرفتن در فرایند آموزشی شدن، نیاز به توجه جدی مدیران متولی و نیکوکاران برای تکمیل زیرساخت‌ها و نوسازی تجهیزات پزشکی دارند.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان آیت الله طالقانی گنبدکاووس گفت: این مرکز درمانی که شرق گلستان را پوشش می‌دهد ظرفیت پذیرش ۲۰۰ را دارد اما روزانه تا ۲ برابر بیمار پذیرش می‌کند که در مواردی به سبب کمبود تخت بیماران در راهروها نگهداری می‌شوند.

مهیار کلوی افزود: فرسودگی تجهیزات پزشکی بویژه در بخش آزمایشگاهی و دندانپزشکی و ضرورت خرید تجهیزات جدید برای آن، قدمت بالای ساختمان و ضرورت بهسازی آن و نیز انجام جراحی کودکان از نیازهای اصلی بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گنبدکاووس است.

مدیر بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس هم گفت: این بیمارستان که مرکز ترومای شرق گلستان است، درسال گذشته ۱۲۰ هزار خدمت به بیماران این منطقه ارائه کرده که ۵۳ هزار مورد آن عمل جراحی منجر به بستری بود.

رسول صلاحی افزود: باوجود اینکه برخی امکانات از جمله فیزیوتراپی با تعرفه دولتی در بیمارستان شهید مطهری راه‌اندازی شده، قرار است ظرف ۲ ماه آینده "ام‌آرای" با تعرفه دولتی نیز در این مرکز درمانی راه‌اندازی شود که هم اکنون فضای فیزیکی مناسب آن درحال آماده شدن است.

وی اضافه کرد: برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویانی که قرار است از مهرماه امسال برای گذراندن دوره‌های خود به این بیمارستان بیایند، نیاز به حمایت نیکوکاران داریم.

رییس بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس نیز گفت: این مرکز درمانی که حوزه زنان و زایمان شرق گلستان را پوشش می‌دهد در بخش سخت افزاری و فراهم کردن فضاهای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز، به حمایت بیشتر مدیران و جامعه نیکوکاران در سطح ملی، استانی و شهرستانی دارد.

شهریار قلی زاده افزود: بیمارستان شهدای ۱۲ دی از مراکز درمانی قدیمی و فرسوده گنبدکاووس است که برای ارائه خدمات بهتر به قشر بانوان و نوزادان آنها و نیز فراهم کردن شرایط برای آموزشی شدن نیاز به نگاه ویژه مدیران برای جبران کمبودها و رفع مشکلات دارد.

همچنین رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس هم با اشاره به فرایند آموزشی شدن این بیمارستان در بخش گروه داخلی، گفت: مقدمات سخت و نرم افزاری آموزشی شدن درحال انجام است و تسریع در این خصوص نیاز به حمایت نیکوکاران دارد.

محمدمحسن عرب با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در بخش آنژیوگرافی بیماران قلبی و فراهم شدن مقدمات انجام عمل قلب باز حداکثر تا ۲ ماه آینده، گفت: این مرکز درمانی همچنین مجاز به پذیرش توریست درمانی درشرق گلستان نیز شده است.

وی، تکمیل ساختمان مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس که فضای فیزیکی آن در ۲ طبقه توسط نیکوکار "حاج محمد شهرکی" احداث شده، از سوی مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مساعدت خیر این پروژه را ضروری دانست و اضافه کرد: با بهره برداری از این مرکز بخشی از مشکلات درمانی بیماران سرطانی شرق استان رفع خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: مراکز درمانی دولتی این شهرستان به سبب محور بودن برای بیماران و اهالی شرق گلستان نیاز به توجه ویژه جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز دارد.

فرهاد بدیعی با قدردانی از کمک‌های خیرین به حوزه بهداشت و درمان بالاخص در سال نخست شیوع کرونا گفت: نیکوکاران گنبدی در آن سال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی این شهرستان کمک مالی، خرید تجهیزات پزشکی، لوزام بهداشتی و ضدعفونی کننده کردند.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار کمک‌های نیکوکاران به مراکز درمانی گنبدکاووس اضافه کرد: آموزش شدن چهار بیمارستان دولتی این شهرستان که از مهرماه امسال و در گام نخست ۳۰ دانشجوی رشته پزشکی در این مراکز درمانی دوره‌های آموزشی و کارورزی خود را سپری خواهند کرد، ضرورت کمک نیکوکاران برای تامین نیازها (ایجاد و توسعه فضای فیزیکی و امکانات رفاهی و تجهیزات مورد نیاز) را دوچندان کرده است.

همچنین رییس مجمع خیرین گلستان نیز در این بازدیدها از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر مدیران ارشد گلستان خواست آستین همّت را برای کمک به ایجاد یا تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی در چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس بالا بزنند.

محمد شهرکی گفت: جامعه نیکوکاران گلستان و گنبدکاووس هم آمادگی دارند در کنار دولت برای رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی و بهبود شاخص‌های سلامت عمومی تلاش کنند.

وی افزود: شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم از یک سو و بالا رفتن هزینه‌های درمانی از سوی دیگر، اهمیت حضور و مشارکت بیشتر دولتمردان و نیکوکاران برای ایجاد و توسعه فضاهای فیزیکی و خرید تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی دولتی را دوچندان کرده است.

شهرکی اضافه کرد: مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مدیران چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس برای اطلاع و اقدام مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای آنها ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت گنبدکاووس به زودی نشستی با سایر نیکوکاران و روسای اتحادیه‌های صنفی این شهرستان برگزار و از آنها نیز برای مشارکت جهت رفع نیازهای مراکز درمانی دعوت خواهد کرد.

رییس مجمع خیرین گلستان همچنین از آمادگی خود برای کمک به تکمیل ساختمان مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس اعلام کرد و گفت: یک دستگاه پمپ مورد نیاز برای جراجی قلب نیز که قبلا توسط بنده تهیه شده به این مرکز درمانی اهدا خواهد شد.

تجلیل از پرستاران بخش زایشگاه بیمارستان ۱۲ دی گنبدکاووس به مناسبت هفته جهانی شیر مادر از دیگر برنامه‌های بازدید اعضای مجمع خیرین سلامت این شهرستان بود.

  13 مرداد 1401
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 67417
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام