مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
سند مهندسی فرهنگی گلستان در مراحل پایانی ویرایش است

رعیت44

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ویرایش پایانی برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان با به‌روزرسانی بر اساس اتفاقات اخیر و ضرورت نیاز به تقویت بخشی از حوزه‌ها در حال انجام است.

به گزارش گلستان فردا، محمد رعیت روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس اظهار کرد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان که بر اساس سند مهندسی فرهنگی کشور تنظیم شده و پنج اولویت فرهنگی استان شناسایی شد در ۲ هفته گذشته با حضور نمایندگانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه رونمایی گردید.

وی جوانان و ازدیاد جمعیت، سواد رسانه‌ای و نشاط اجتماعی را از جمله موارد مورد تاکید در برش استانی سند مهندسی فرهنگی گلستان دانست و افزود: طبق این سند تقسیم کار بین دستگاه‌ها صورت گرفته و شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها هم در این راستا نقش آفرین خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: ویراش نهایی این سند با توجه به موارد پیشنهادی برای به‌روزرسانی و تقویت برخی از حوزه‌ها با راهنمایی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان در حال انجام است تا بعد از نهایی شدن برای اجرا در اختیار دستگاه‌ها و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها قرار گیرد.

رعیت اولویت فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان را تمرکززدایی از مرکز استان دانست و گفت: با همین نگاه زمینه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به میزبانی گنبدکاووس فراهم شد و همچنین از اعتبارات جدول ۱۷ و حوزه‌های مختلف سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۰ میلیون تومان برنامه‌ به بخش خصوصی محول ش.

وی اعتبارات استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوابگوی فعالیت‌های مختلف زیر نظر این حوزه ندانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فرصت خوبی برای همراهی دستگاه‌های متولی در اختصاص اعتبارات به منظور کمک به توسعه فعالیت‌های فرهنگی است. 

 

  24 مهر 1401
بخش : گنبد کاووس / فرهنگی
کد خبر: 67820
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام