رئیس کل دادگستری گلستان:
۱۱هزار پرونده در دادگاه‌های گلستان به صورت الکترونیکی رسیدگی شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای 1400 تا کنون  ۱۱هزار و ۵۰۰پرونده قضایی به صورت الکترونیکی رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیک وجود ندارد و همه فرآیند‌های قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی سیستمی انجام می‌شود.
وی افزود: طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آنان می‌دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با گسترش زیرساخت‌ها برای شتاب بخشی به الکترونیکی کردن فرآیند‌های قضایی، امسال سه هزار دادگاه هم آنلاین برگزار شد و طرفین پرونده در صورت تمایل می‌توانند تصویری در جلسه رسیدگی، شرکت کنند.
وی از ابلاغ اینترنتی ۸۵درصدی اوراق قضایی هم خبر داد و گفت: امسال ۸۵درصد اوراق قضایی به جای ارسال به محل کار و زندگی افراد، اینترنتی و از طریق گوشی در اختیار افراد قرار گرفت.
آسیابی افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت و آمد‌های غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها از اهدافیست که با هوشمندسازی فرآیند‌هایی قضایی دنبال می‌کنیم.

  25 مهر 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 65251
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام