مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
حضور و فعالیت «ایرج قوشچی» در عرصه هنر متعهدانه و مسئولانه بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم تشییع و خاکسپاری ایرج قوشچی،یکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر استان گلستان، حضور و فعالیت این هنرمند پیشکسوت را در عرصه نمایش، متعهدانه و مسئولانه توصیف کرد.

به گزارش گلستان فردا، محمد رعیت عصر امروز  در مراسم تشییع و خاکسپاری هنرمند پیشکسوت، ایرج قوشچی اظهار کرد: این هنرمند پیشکسوت در جامعه هنری به نام «عمو ایرج» معروف بود و این نشان دهنده علاقه مندی و احترام جامعه هنری به ویژه هنرمندان عرصه نمایش به وی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه استاد قوشچی از دوران نوجوانی و جوانی به صورت حرفه ای وارد عرصه نمایش شد، گفت: نخستین اجراهای حرفه ای این هنرمند در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت و در طول عمر فعالیت هنری خود درس زندگی، معرفت، اخلاق و ایثار را به دیگران منتقل کرد و همواره در کنار مردم، برای مردم و با مردم حضوری دلسوزانه داشت.

وی با بیان اینکه حضور و فعالیت استاد قوشچی در عرصه هنر متعهدانه و دلسوزانه بود، اظهار کرد: در آثار و یادداشت های این هنرمند، اثرگذاری و حضور مسئولانه اش در در دوران انقلاب هویداست. همچنین این هنرمند در دوران دفاع مقدس نیز جزو نخستین گروه هایی بود که برای تقویت امید و روحیه ایثار با استفاده از ظرفیت نمایش ایفای نقش کرد.

رعیت خطاب به نوجوانان و جوانان علاقه مند به هنر گفت: اهل مطالعه باشید و تحصیلات حرفه ای خود را در زمینه هنر دنبال کنید که این ها توصیه های استاد قوشچی به علاقه مندان به هنر به ویژه عرصه نمایش بود.

وی با اشاره به حضور استاندار در مراسم تشییع و خاکسپاری استاد قوشچی، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده توجه و حفظ حرمت پیشکسوتان عرصه هنر، فرهنگ، رسانه و قرآن نزد استاندار است و خوشبختانه در این دوره عرصه فرهنگ و هنر جزو اولویت ها و دغدغه های استاندار است.

  6 بهمن 1400
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 66240
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام