سفیر استرالیا در ایران:
ایران و استرالیا در مواجهه با چالش‌های منابع طبیعی و محیط زیست شرایط مشترکی دارند

سفیر استرالیا در ایران گفت که ایران و استرالیا در مواجهه با چالش‌های حوزه منابع طبیعی و محیط زیست شرایط مشترکی دارند بر آموزش و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مسائل محیط زیستی تاکید کرد.

به گزارش گلستان فردا، لیندال ساکس بعدازظهر یکشنبه در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارکرد: امروزه چالش‌های حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و اثرات ناشی از آن، همه افراد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و امیدواریم با همان سرعتی که تخریب توسط انسان صورت می‌گیرد، فناوری و تکنولوژی بتواند در رفع این چالش‌ها اثرگذار باشد.

سفیر استرالیا در ایران در ادامه به بیان برخی چالش‌های محیط زیستی در کشور استرالیا مانند بالا آمدن سطح آب دریا، افزایش مناطق بیابانی، حریق جنگل‌ها، کاهش تنوع گیاهی و جانوری، معضل کم آبی و وقوع طوفان‌های گرد و غبار در این کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران و استرالیا در مواجهه با چالش‌های حوزه منابع طبیعی و محیط زیست شرایط مشترکی دارند بر آموزش و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مسائل محیط زیستی تاکید و تصریح کرد: متاسفانه توسعه بیش از حد در محیط زیست و منابع طبیعی توسط انسان، باعث ایجاد مشکلاتی جدی در این حوزه شده و نیاز است در کنار استفاده از روش‌های علمی و فنی، از روش‌های سنتی نیز برای مقابله با این مشکلات استفاده کرد.

ساکس با تأکید بر توسعه فرهنگ بازیابی و همچنین قیمت گذاری بر روی منابع مختلف طبیعی از جمله آب، برای نشان دادن ارزش واقعی و بالای آن، بیان کرد: باید حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن توسط انسان مورد توجه ویژه قرار گیرد که در این خصوص، راه‌اندازی پویش‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم اثرگذار خواهد بود.

سفیر استرالیا در ایران در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در میزان تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی نقش بسیار اثرگذاری داشته باشند بر تبادل دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دو کشور و ایجاد شبکه علمی برای حل بسیاری از چالش‌ها تأکید کرد.

  18 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 66861
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام