دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:
ضرورت ورود جدی به آسیب اعتیاد در استان/نقش موثر بانوان در كاهش اسيب اعتياد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت:  بررسی ها نشان می دهد طی چند سال اخیر  مافياي مواد مخدر سعي دارد شيب اسيب ها به خصوص اعتياد را  به سمت زنانه شدن سوق دهد تا  بانوان گرایش بیشتری به مواد اعتیاد زا پیدا کنند.

مهدی طالبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان فردا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی قرار دارد و هر ساله هزینه های هنگفتی برای مقابله با این بلای خانمانسوز و بهبودی معتادان صرف می شود اما همچنان دامن گیر مردم شده است و در این بین زنان نیز بي نصيب از اسيب گرایش به مواد اعتیاد آور نبوده اند .

وی افزود: در حال حاضر آنچه نگران کننده است گرایش بانوان به سمت سوء مصرف قلیان و سیگار است که اكنون سوء مصرف قلیان در اولویت قرار گرفته است.
طالبی گفت: اعتیاد به مواد مخدر امروز به عنوان یک جنگ نرم در کشور و بخصوص در بین جوانان توسط دشمنان شیوع پیدا کرده است و برخورد با این مساله نیازمند ورود جدی مسئولان و مردم به این مساله و پیشگیری از آسیب های جدی در حوزه کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: گرایش روز افزون به کشیدن قلیان توسط بانوان با انواع تنباکوها که از اسانس های مصنوعی مختلفی در آن ها استفاده می شود خود می تواند یکی از پایه های ورود به دامنه اسارت اعتیاد محسوب شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به كيفيت بخشي به ارائه خدمات مراکز درمان اعتیاد در استان مسلتزم توجه مي باشد ، اظهار کرد: کمي ظرفيت مراکز ماده ١٦ و خاصه در حوزه بانوان ، حمایت های جدی مسئولان و خیران و أقشار مختلف جامعه را مي طلبد است .
اما نگاه به ظرفيت بالقوه بانوان در حوزه پيشگيري با آگاهي بخشي و آموزش موثر مي تواند در كيفي شدن اطلاع رساني و آگاه سازي خانواده و حتي جامعه موثر باشد. قطعا بانوان با روحيه جهادي در اين حوزه با فراگيري و آموزش موثر مي تواند در قالب كادر متخصص پيشگيري از اعتياد پرچم دار ريشه كني اين بليه خانمانسوز باشند.

  31 خرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67132
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام