استاندار گلستان خبر داد:
آمادگی گلستان برای افزایش تعاملات اقتصادی با جمهوری تاتارستان روسیه

استاندار گلستان در دیدار با مسئولان جمهوری تاتارستان روسیه از آمادگی گلستان برای افزایش مبادلات تجاری و دانش بنیان با این جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه که همراه با هیئتی از معاونان و مشاوران خود به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کرده است در دیدار با مراد زبارف وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جمهوری تاتارستان و استان گلستان، اظهار کرد: آمادگی تعامل در حوزه دانشگاهی و دانش بنیان را در زمینه کشاورزی و دامپروری با جمهوری تاتارستان داریم و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی می‌تواند به تعمیق روابط دو جانبه کمک کند.

وی در این در دیدار افزود: با توجه به نیاز گندم، خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی در استان و کشور یکی از مسیر‌های مقرون به صرفه انتقال اقلام کشاورزی از طریق ریل از تاتارستان به قزاقستان و سپس به ترکمنستان و نهایتاً به جمهوری اسلامی ایران مرز اینچه برون است.

همچنین در این دیدار مراد زبارف وزیر کشاورزی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های جمهوری تاتارستان وجود بیش از ۳ میلیون هکتار زمین زراعی است گفت: این جمهوری مقام اول تولید شیر را در روسیه دارد و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ موفق به تولید بیش از ۲ میلیون تن شیر شود.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ کمپانی در حوزه کشاورزی و دامپروری در تاتارستان مشغول به فعالیت هستند که زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر را فراهم آورده است.

مراد زبارف همچنین از تبادلات فنی ، کشاورزی و تجاری با گلستان استقبال و ابراز امیدواری کرد: این تعاملات پایدار و گسترده شود.

استاندار گلستان در این سفر که به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان صورت گرفت ضمن دیدار با ایشان تفاهم نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه امضا خواهد کرد.

همچنین افتتاح دفتر نمایندگی اتاق تعاون و افتتاح نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در استان گلستان از دیگر برنامه‌های استاندار و دیگر مقامات استانی خواهد بود.

  15 تیر 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67229
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام