مسوول آب و خاک جهادکشاورزی کردکوی:
اجرا و بهره‌برداری طرح زهکشی در سطح هفت هزار هکتار از زمین های کردکوی

مسوول آب و خاک جهادکشاورزی کردکوی هم گفت: اجرا و بهره‌برداری طرح زهکشی در سطح هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بیشتر در مناطق «چهلدین » واقع در شمال رودخانه «قره‌سو»، حاشیه جاده ترانزیت گرگان - کردکوی و جاده کردکوی به ترکمن است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدعسکر حسینی اظهار کرد:  برای اجرای این طرح، ۲۳ هزار متر مربع زهکشی زیر زمینی، ۹۵ هزار متر زهکشی روباز، ساخت ۱۴۵دهنه پل و ابنیه و ۲ آب بندان به وسعت ۹۳ هکتاردر منطقه مرمت و لایروبی برای هدایت آب‌های سطحی زمین های کشاورزی، انجام شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار آن اختصاص داده شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تسویه و مابقی اعتبار در مراحل جذب قرار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: با پوشش زهکشی این سطح از زمین‌های کشاورزی منطقه، مشکل ماندابی آب برطرف شده و زراعت در این زمین‌ها به ۲ کشت در سال افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: قبل از اجرای طرح زهکشی در زمین‌های کشاورزی مزبور به دلیل ماندابی بودن، یک کشت هم در سال زراعی انجام نمی‌شد و کشاورزان آن متحمل زیان بودند.

حسینی گفت: اکنون زمینه برای زراعت پاییزه گندم، کلزا و جو، زراعت تابستانه سویا، پنبه و آفتابگردان و شالی و تبدیل باغ‌های میوه فراهم شده است.

وی افزود: طرح زهکشی در زمین‌های ماندابی واقع در مسیر رودخانه‌های گرگان‌رود و قره‌سو این شهرستان توسط پیمانکار (قرارگاه خاتم الانبیا) ادامه دارد.

  14 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69860
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام