معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:
ظلم ستیزی اسلام اجازه نمی‌دهد مسلمان زیربار ظلم بروند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت:ظلم ستیزی اسلام اجازه نمی‌دهد مسلمان زیربار ظلم بروند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حجت الاسلام مهدی محمدیان عصر سه شنبه در همایش ملی «نقش مذاهب در بازآفرینی تمدن اسلامی» در گرگان، اظهار کرد: معمار تمدن اسلامی پیامبر اسلام (ص) است که برای به ثمر رسیدن این تمدن نقشه دقیق و عملیاتی داشت که یکی از پایه‌های آن، تکیه بر علم و دانایی بود.

وی بیان کرد: در محیطی که سواد محلی از اِعراب نداشت و در مکه ۱۰ نفر هم قادر به خواندن و نوشتن بلد نبودند، پیامبر اسلام بر علم و آگاهی تاکید فراوان کرده و جریان مهمی را در آن عصر ایجاد کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر کار تحقیقاتی انجام شود، مشخص خواهد شد که در میان بزرگان تحول‌آفرین، کسی به اندازه پیامر بر روی علم و آگاهی تاکید نداشت.

محمدیان بر الگوگیری از شیوه و منش پیامبر (ص) در برابر توطئه دشمنان تاکید کرد و گفت: ظلم ستیزی اسلام اجازه نمی‌دهد مسلمان زیربار ظلم بروند.

وی توجه به علم، ایجاد مسوولیت اجتماعی، مکارم اخلاقی و تعهد در راه خدا را جزو شاخصه مهم تمدن اسلامی برشمرد و گفت: وجود این شاخصه‌ها سبب شد در طول تاریخ دشمنان نتوانند آسیبی به این تمدن وارد کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب به حوادث اخیر غزه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غزه در دنیا نهادینه شده و این جریان از رودخانه به سیل تبدیل گردیده است.

به گفته محمدیان بطور میانگین روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در غزه شهید می ‌شوند و مقاومت بدون سلاح مردم غزه دنیا را تکان داده است که این مقاومت در برابر ظلم و استکبار، نشانه‌ جریان دائمی و همیشگی تمدن‌ پیامبر (ص) است.

وی گفت: مقاومت مردم غزه، ارتش مدعی رژیم صهونیستی را مجبور به عقب نشینی کرده است که این عزت و سربلندی در دنیا نظیر ندارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین به سکونت اقوام و مذاهب گوناگون در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان مظهر همدلی و انسجام ادیان و مذاهب در کشور است.

  19 دی 1402
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 70239
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام