رییس شوراهای حل اختلاف گلستان :
میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره است

معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان‌ و رییس شوراهای حل اختلاف این استان گفت: میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره معادل یک است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، احمد جعفری امروز در نشست خبری اظهار کرد: میانگین صلح در کشور ۴۲ درصد است و این میزان در گلستان ۴۵ درصد است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۲۱ هزار و ۵۲ فقره وارده شعب شده که ۳۷ هزار و ۶۰۱ مورد سازش داشتیم و ۱۱۹ هزار و ۴۱۵ فقره هم مختومه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۲۲۵ فقره پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس وارد شده که ۸۱ درصد منجر به سازش شد و زمینه آزادی ۲۵۷ زندانی دیون مالی غیرعمد، مهریه، نفقه و موارد مشابه فراهم گردید.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره معادل یک است.

جعفری افزود: ۹۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده و ۵۶ درصد پرونده‌های ورودی هم به صورت تمام الکترونیکی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: ۴۲۵ ریش‌ سفید و منتفذ اجتماعی با صدور ابلاغ صلح‌یار فعالیت خود را در قالب ۵۸ هیات صلح‌ انجام دادند.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی و حل و فصل اختلافات و دعاوی انتخاباتی به زودی هیات‌های صلح ویژه رسیدگی به جرائم و شکایات انتخاباتی به همراه پنج هیات صلح‌ دیگر افتتاح خواهد شد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون چهار پویش انجام شده که در قالب سه پویش به احترام امام رئوف، به حرمت امام حسین ‌(ع) و به حرمت حضرت زهرا ‌(س) و حاج قاسم، می‌بخشم در مجموع ۱۰ نفر از قصاص رهایی یافتند و ۲۶۶ نفر هم با گذشت شاکیان آزاد شدند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان‌ و رییس شوراهای حل اختلاف این استان گفت: میانگین مصالحه مردم گلستان‌ در شعب شورای حل اختلاف نسبت به میانگین کشوری سه درصد است.

جعفری یادآور شد: همچنین ۲۰ هزار و ۹۶۸ فقره پرونده هم در قالب این پویش‌ها منجر به سازش شد.

وی افزود: پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم که از پنجم بهمن ماه فعال شده و تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

  17 بهمن 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70333
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام