مدیر کل زندان ها و اقدمات تامینی گلستان:
دستگاه های اجرائی از به کار گیری زندانیان جرائم غیر عمد امتناع می کنند/ اجرای پابند الکترونیکی در گلستان

نتیجه تصویری برای رضوانی مدیر کل زندان های گلستان

مدیر کل زندان های استان گلستان گفت: به زغم تلاش ها و مکاتبات انجام شده با دستگاه های اجرائی استان، این دستگاه ها از به کار گیری زندانیان جرائم غیر عمد به جای ماندن در زندان امتناع میکنند و نسبت به آن بی توجه هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، علیرضا رضوانی روز شنبه و همزمان با شروع هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استفاده از زندانیان جرائم غیر عمد در دستگاه های مختلف اجرائی بنا بر توان و استعداد آنان نقش مهمی در کاهش حضور مددجویان در زندان و مشکلات روحی آنان می شود.

وی افزود: هنوز این مساله برای مدیران ما فرهنگی سازی نشده است که یک زندانی جرائم غیر عمد هم میتواند به عنوان یک نیروی کاری خوب در اختیار آنان قرار گیرد و عدم اعتماد به حضور آنان در دستگاه های اجرائی راه را برای استفاده از ظرفیت این افراد بسته است.

مدیر کل زندان های گلستان گفت: حضور یک زندانی جرائم غیر عمد در زندان علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای وی خانوده آنان را نیز دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کرده است و سازمان زندان های استان برای رفع مشکلات خانوده این افراد تلاش های زیادی انجام داده است.

رضوانی ادامه داد: سال گذشته پنج میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال سبد کالا بین خانواده زندانیان توزیع شد و امسال هم ۸۲۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان به ویژه زندانیان خسارت دیده از سیل استان کمک کردیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا زندان‌ها محلی برای اصلاح افراد مجرم باشد. افزود: نگاه ما نباید به گونه‎ای باشد که برای مجازات افراد صرفا به زندانی شدن آنها بپردازیم و سبب فاصله گرفتن این افراد از جامعه شویم.
مدیر کل زندان های استان با بیان اینکه تعداد مددجویان زندانی دو برابر ظرفیت زندان های استان است، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه دولت به وضعیت ومعیشت و خواسته های مردم از جمله مهمترین راهکارهای کاهش زندانیان  است که با توجه به اینکه بیشتر جرائم ما دارای مجازات حبس است، این مساله موجب شده تا هرساله علاوه بر تعداد مددجویانی که آزاد می شوند، عده ای دیگر به دلیل برخی مشکلات بخصوص مشکلات مالی راهی زندان شوند.

مدیر کل اموز زندان ها اقدامات تامینی گلستان از امضاء ۲۵ توافقنامه برای برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای زندانیان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۸۳ نفر از مددجویان موفق به اخذ گواهی نامه حرفه آموزی شده و ۶۵۲ نفر مشغول به کار شدند.

رضوانی از تداوم آموزش ها در سالجاری هم خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۸ زندانی آموزش دیده و ۴۵۵ نفر در کارگاه ها مشغول به کار شده اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش های مددکاران زندان فقط برای آزادی مددجویان جرائیم غیر عمد که زندانیان جرائم عمدی هم را هم در بر می گیرد، بیان کرد: سال گذشته تعداد 10 زندانی جرائم غیر عمد با تلاش های مددکازان و شورای حل اختلاف داخل زندان از زندان گرگان و تعداد 5 نفز هم از زندان گنبد از قصاص رهائی پیدا کردند که این آمار در سه ماه سال 98 برای زندان گرگان 2 نفر و برای گنبد هم دو نفر بوده است.

به گفته رضوانی رضایت شاکیان یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و عمد می شود که مساله بسیار مهمی است و جای تقدیر از این افراد دارد.

مدیر کل زندان های گلستان در پایان از اجرای پایند الکترونیکی برای برخی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: این افراد با دارابودن پایبند الکترونیکی در محل زندگی خود مراحل حبس را می گذرانند و به دلیل متصل بودن این پایبند ها به سیستم جی پی اس نمی توانند از محدوده تعریف شده به جای دیگری بروند که امید داریم این طرح در سطح گسترده ای برای بسیاری از زندانیان اجرا شود. 

  1 تیر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62352
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام