معاون وزیر راه و شهرسازی :
۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند

Related image

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت‌های تاریخی، فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد یک چهارم مساحت کشور را تشکیل می‌دهد که حدود ۲۰ میلیون نفر در این مناطق سکونت دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری و بخشی از بافت‌های فرسوده این شهر اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای ارتقای توانمندی اقتصادی ساکنان محله‎های فرسوده و ناکارآمد تلاش کنند تا فضایی به وجود بیاید که تولید و عرضه کالای این افراد به صورت همزمان در همان محله‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا به ساکنان محله‌های فرسوده مهارت‌ بیاموزیم. بنابراین باید مکانی برای آموزش این افراد فراهم شود و همزمان فضایی برای اشتغال آنان ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: باید فضاهای وسیع‌تری در چند شاخه و رشته ایجاد کنیم و اجازه دهیم این افراد گرد هم جمع شوند و کار انجام دهند بدون اینکه هزینه‌‌ای برای آنان داشته باشد.

وی افزود: این فضاها همزمان باید امکان عرضه بدون دردسر و هزینه کالای ساکنان محله‌ها را فراهم کنند تا رفت و آمد در این مناطق به رونق و بهبود وضعیت ساکنان ختم شود.

پژمان با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها برنامه‌هایی برای مددجویان و افراد تحت پوشش خود برگزار می‌کنند، ادامه داد: اگر ساکنان بافت‌های فرسوده عضو این سازمان‌ها نباشند بعید است برنامه‌ها برای توانمند‌سازی این افراد تدارک به نتیجه برسد زیرا این افراد توان و وظیفه‌ای در این خصوص ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده، تاریخی، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای کشور حدود 141 هکتار در قالب دو هزار و 700 محله است، گفت: این بافت‌ها یک چهارم از وسعت شهرهای کشور را شامل می‌شود که پنج میلیون و 700 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر در آنها سکونت دارند.

پژمان افزود: در استان گلستان نیز وسعت این مناطق حدود دو هزار هکتار است که محدوده‌های آن در چهار شهر مصوب و در برخی شهرها نیز مطالعه‌هایی انجام شده است. این بافت‌ها 16درصد مساحت شهرهای استان را شامل می‌شود که 28 درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دفتر تسهیل‌گری در انجیرآب و کوی محتشم نیز بازدید کرد.

  18 تیر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62465
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام