استاندار گلستان در دیدار با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان؛
تولیدات علمی باید در بهبود کیفیت زندگی مردم موثر باشد

استاندار گلستان با اشاره به تولیدات بالای علمی در سطح دانشگاه های استان، اظهار کرد: تولیدات علمی باید در بهبود کیفیت زندگی مردم و رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس صبح امروز پنج شنبه 14 شهریور در دیدار با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام ، تصریح کرد: مهمترین موضوع در رفع دغدغه ها مردم تشخص درست و دقیق مسائلی که می تواند موجب توسعه استان شود تا بتوان با تقویت آن رشد و درآمد پایدار را ایجاد کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد می تواند به مدیریت استان در تهیه 20 تا 30 طرح توجیهی (fs) همکاری نماید تا بتوانیم همایش سرمایه گذاری را در گلستان برگزار نماییم و با استفاده از سرمایه گذاران بومی، غیر بومی و همکاری بانک ها زمینه رشد اقتصادی استان را فراهم آوریم.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک رتبه تک رقمی در کشور دارد، گفت: علی رغم این جایگاه درآمد سرانه مردم استان 50 درصد درآمد سرانه مردم کشور است که باید با مشارکت های علمی دانشگاه ها و ارائه راهکارهای عملی این درآمد افزایش یابد.

دکتر حق شناس با اشاره به مزیت های استان، خاطر نشان کرد: 4 استان گلستان، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای مزیت مرز دریایی، زمینی و هوایی هستند و باید از این ویژگی به همراه منطقه آزاد اینچه برون در مسیر توسعه به درستی بهره برداری شود.

لازم به ذکر است در این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گزارشی از وضعیت واحدهای دانشگاه ارائه و اظهار کرد: از 68 مرکز آموزش عالی در استان ، 12 واحد به دانشگاه آزاد اختصاص دارد و این دانشگاه با جمعیت دانشجویی 23 هزار نفری 33 درصد دانشجویان استان که البته بالاترین تعداد در بین دیگر مراکز آموزش عالی است را به خود اختصاص داده است.

دکتر علی طاهری یادآور شد: اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد استان 449 نفر است و در 3 واحدگرگان، علی آباد و آزادشهر مقطع تحصیلی دکتری فعال است.

  14 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62723
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام