استاندار گلستان در آیین افتتاح مدرسه خیّر ساز فرمد 3:
راه توسعه کشور از مدارس می گذرد/ آموزش کار گروهی در اولویت معلمان باشد

استاندار گلستان با بیان این که راه توسعه کشور از مدارس می گذرد، گفت: باید بتوانیم با استفاده صحیح از امکانات، دانش آموزانی باسواد از نظر فرهنگی و اجتماعی به جامعه تحویل دهیم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس صبح امروز سه شنبه 9 مهر در آیین افتتاح مدرسه فرمد 3 اظهارکرد: اگر مدارس آباد باشد، شهر و روستای ما هم رونق خواهد گرفت و البته آبادانی مدرسه صرفاً به معنای یک مدرسه خوب نیست بلکه معلمان و نوع آموزش هم نقش دارد.
وی بیان کرد: معلمان باید بتوانند از امکانات استفاده کرده تا محصول خوبی برای دانشگاه و جامعه آماده کنند.
دکتر حق شناس بیان کرد: امروز سواد صرفاً خواندن و نوشتن نیست بلکه توانایی زندگی جمعی و کارگروهی و مشورت بوده که آن را باید به دانش آموزان آموخت.
وی با بیان این که جامعه ایرانی در زمینه همفکری و مشارکت و کارگروهی ضعیف است، از معلمان خواست که با تربیت دانش آموزان با روابط اجتماعی بالا این مشکل را برطرف کنند.
استاندار گلستان اضافه کرد: عقل جمعی کمتر از عقل فردی خطا می کند و اگر این امر را معلمان به دانش آموزان بیاموزند بسیاری از مشکلات حل می شود.
دکتر حق شناس با بیان این که امسال ۱۰۰ مدرسه در استان ساخته خواهد شد، اظهارکرد: دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان داریم که اگر سالی ۱۰۰ مدرسه توسط دولت و خیران ساخته شود ظرف ۲۵ سال تمام مدارس ما نوسازی خواهند شد.
وی با بیان اینکه نام خیر مدرسه ساز، فریدون مدنی، توسط دانش آموزان، ماندگار و جاویدان خواهد شد، خطاب به این خیر گفت: خداوند به شما دل بزرگی برای بخشیدن داده تا مدرسه ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار دهید.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان نیز در این آیین اظهارکرد: برای مهر امسال ۲۳ پروژه با ۱۲۶ کلاس درس با مبلغ ۴۷ میلیارد تومان تحویل داده شد که از این تعداد ۱۵ پروژه با ۸۰ کلاس درس با مشارکت خیران ساخته شد.
یاسر لیوانی افزود: مدرسه خیر ساز فریدون مدنی (فرمد ۳) در سال ۹۴ با همت خیر کلنگ زنی و توسط مجمع خیران کار ساخت آن شروع شد.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ نوسازی مدارس با اعتبارات دولتی قراردادی را با پیمانکار برای تکمیل پروژه بست که ظرف مدت یک سال تکمیل شد.
لیوانی گفت: این مدرسه ۱۸ کلاس درس و ۱۰ فضای جنبی مانند کتابخانه و نمازخانه دارد و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان ساخته شده است.
وی بیان کرد: مساحت مدرسه هزار و ۵۶۰ متر مربع بوده و ۷۷ مترمربع سرایداری و ۱۶۰ متر دیوارکشی دارد.
لیوانی تصریح کرد: این سومین پروژه ای است که توسط خیر مدرسه فریدون مدنی ساخته شده و دو پروژه دیگر با کمک این خیر در دست ساخت داریم.

  9 مهر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62799
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام