دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان:
اجرا و تکمیل سامانۀ جامع انبارها گامی مؤثر در راستای پیشگیری از قاچاق کالاست

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: اجرای دقیق سامانۀ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا گامی مؤثر در راستای شفاف سازی گردش کالا و پیشگیری از قاچاق کالاست.

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در جلسه کمیسیون  اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه اجرای این سامانه در روند شفاف سازی تجارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار با اهمیت است گفت: این سامانه دارای 3 مرحله است که در مرحله نخست تکمیل فرآیند شناسایی انبارها سپس صحت سنجی و اصلاح اطلاعات انبارها و در پایان ثبت ورود و خروج کالا به انبار یا از آن انجام می گیرد.

ابراهیم دشتیان اظهار داشت : اهداف کلان این طرح را شناسنامه دار نمودن انبارها و مراکز نگهداری کالا در کشور و افزایش ریسک انبارش و نگهداری کالای قاچاق می باشد.

 

به گفته وی ؛ اهداف میانی اجرای طرح را ایجاد قابلیت ارزیابی وضعیت موجودی کالا در کشور با ایجاد اشرافیت اطلاعاتی نسبت به مبادی، مقاصد و جابجایی بار، پیشگیری از سوء استفاده افراد غیرمرتبط از اسناد حمل برای جابجایی بار و ایجاد ارتباط بین نظام حمل و نقل و انبارداری برای هدف توسعه نظارت در هر یک از این دو بخش می باشد. 
وی افزود: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا برای شناسایی مبادی و مقاصد بار طراحی شده که همه انبارها، سیلوها، سردخانه ها، دپو، فرآوری کالا و سایر خدمات توزیعی و پخش باید در این سامانه ثبت شوند.
دشتیان از دستگاه های دولتی استان خواست در راستای الکترونیکی شدن روند ثبت و صدور کالا و شفاف سازی نظام توزیع، در ثبت انبارها و محلهای نگهداری کالای خود پیشگام باشند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در بخشی از سخنان خود موضوع پیشگیری و برخورد با قاچاقچیان پرندگان شکاری پرداخت واز کلیه دستگاه ها و روسای کمیسیون شهرستانی خواست با هم افزایی و ایجاد تیم های مشترک متشکل از افراد بومی وپایگاه های مقاومت بسیج نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام نماید.

 

در این جلسه مدیرکل محیط زیست گلستان نسبت به ارائه وضعیت استان در حوزه قاچاق پرندگان شکاری پرداخت و عنوان داشت: شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله، گنبد، آق‌قلا و بندر ترکمن در استان به دلیل وجود تپه‌ماهورها و داشتن دشت‌های گسترده برای لانه گزینی و تخم‌گذاری و جوجه آوری پرندگان شکاری مناسب و زیستگاه‌های مناسبی برای پرندگان نادر شکاری هستند افزود: افزایش مجازات و جریمه، انجام کارهای فرهنگی بر روی جوامع محلی در درازمدت می‌تواند وضعیت حفظ و حراست از این بازهای شکاری را که دشت‌های گلستان را مأمنی برای خود انتخاب کرده‌اند باشد

همچنین نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت نسبت به ارائه گزارشی جامع از وضعیت اجرای طرح سامانه انبارها سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت و گفت : جهت ثبت نام محل در سامانه انبارها، اطلاع از کد پستی ضروری است، اخذ کد پستی برای محل‌های فاقد کد، از طریق مراجعه به اداره یا دفتر پستی شهرستان مربوطه و ارائه درخواست امکان پذیر است.

وی از آمادگی کامل این سازمان برای اجرای دقیق سامانۀ جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان خبر داد. 

 گفتنی است کمیسیون اصلی برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور فرمانداران شهرستان های تابعه و اعضای کمیسیون استانی در محل اداره کل استاندارد استان برگزار گردید.

  31 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62098
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام