معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
مردان 4 برابر بیشتر از زنان سوء مصرف مواد مخدر دارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده مردان 4 برابر تعدادشان در سوء مصرف مواد مخدر از زنان بیشتر است و 18 درصد هم زیر 17 سال معتاد می شوند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمد صلبی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، اظهار کرد: با توجه به اینه مواد مخدر تنوع بسیاری زیادی نسبت به گشذته پیدا کرده، در نتیجه راحت مصرف کردن این موا  موجب گرایش افراد به سوئ مصرف مواد شده است.

وی افزود: وجود مراکز مختلف ترک و درمان معتادان و هزینه هایی که هر ساله دولت برای ترک اعتیاد و کاهش مصرف مواد برای این کار در نظر میگیرد نشان از آن دارد که عزیم ملی و جدی برای برخورد با این آسیب اجتماعی در جامعه شکل گرفته است.

صلبی ادامه داد: سال گذشته برای مراکز ام.ام.تی 7 میلیارد و 300 میلون تومان هزینه شده است و به دلیل خارج شدن این بیماران از لیست بیمه سلامت هزنیه های تامین درمان و داروهای آنان به بخش دانشگاه و نهادهای متولی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با تامین داروهای مددجویانی که در مراکز تحت درمان قرار دارند هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: در زمان وقوع سیل گلستان دانشگاه به طور خودجوش وارد عمل  شد و داروهای ترک اعتیاد را در همان محل به مددجویان نیازمند دارو تحویل میداد.

صلبی در رابطه با فروش غیر مجاز داروهای ترک اعتیاد توسط برخی اصناف هم اعلام کرد: بارها با این افراد برخورد شده اما باید مجازات های بیشتری برای این افراد توسط دستگاه قضائی در نظر گرفته شود تا دوباره این افراد به چرخه فروش داروهای ترک اعتیاد روی نیاورند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه با بیان اینکه در بخش تامین داروهای مورد نیاز مردم در گلستان با مشکل کمبود دارو روبرو نیستیم، اظهار کرد: داروهایی که مشابه آنان در داخل کشور تولید می شود اجازه واردات ندارند مگر اینکه شرایط خاصی برای نیاز به آن دارو وجود داشته باشد.

به گفته وی نظارت بر داروخانه های سراسر استان به طور کامل انجام میگیرد و سال گذشته نزدیک به 12 مورد لغو صلاحیت فنی در داروخانه ها انجام شده است.

  17 تیر 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 62456
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام