رئیس محیط زیست علی آباد کتول:
قاتل 3 بز کوهی در ارتفاعات علی آباد دستگیر شد

رئیس محیط زیست علی آباد کتول از دستگیری شکارچی متخلفی که اقدام به شکار سه بز کوهی کرده بود خبر داد.

سید مهدی کوچک در گفتگو با ساجد خبر اظهار کرد: روز پنجشنبه گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات سیاه مرزکوه شهرستان علی آباد کتول دریافت شد که بلافاصله محیط بانان به منطقه اعزام شدند و حوالی ساعت 19 و ده دقیقه عصر شکارچی متخلف و دو همراه وی را دستگیر کردند.

وی افزود: ده کیلوگرم گوشت بز به همراه سه کله و پاچه بز وحشی و یک اسلحه رمینگتون مدل 700 دولوکس کالیبر 30.06 امریکایی از این افراد کشف و ضبط شد.

کوچک ادامه داد: یکی از سه فرد دستگیر شده به عنوان شکارچی متخلف تمام تخلف انجام گرفته را به گردن گرفت و با هماهنگی قضایی تحویل کلانتری شهرستان فاضل آباد شد.

متاسفانه این روزها شاهد تجاوز شکارچیان غیرمجاز به حریم حیات وحش گلستان هستیم و هر چند روز یکبار خبر دستگیری تعدادی از آن ها به گوش می رسد.

درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان، کشته شدن دو توله خرس، خرید و فروش پرندگان شکاری، سواستفاده از گاوبانگی در شکار مرال ها تنها بخشی از اخباری است که این روزها از محیط زیست استان به گوش می رسد و نشان از بی مهری روزافزون انسان به محیط زیست و حیات وحش است.

به گفته محمدرضا کنعانی، مدیرکل محیط زیست گلستان حدود 50 هزار اسلحه مجاز و غیر مجاز در سطح استان وجود دارد که  حیات وحش استان را نشانه گرفته اند.

 

  12 مهر 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 62810
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام