مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان:
خسارت 140 میلیارد تومانی واحدهای تولیدی آق قلا در سیل اخیر/پرداخت خسارت ها در دو بخش

نتیجه تصویری برای خلیل زاده مدیر عامل شهرکهای صنعتی گلستان

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان گفت: در جریان سیل اخیر واحد های تولیدی شهرک صنعتی آق قلا به دلیل آب گرفتگی 140 میلیارد تومان خسارت دیده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، حجت اله خلیل زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 93 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا در جریان سیل اخیر خسارت دیده اند که از تعداد سه فاز تولیدی فاز سوم خسارت بیشتری را متحمل شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 9 واحد تولیدی مسقر در فاز سوم هنوز فعالیت خود را شروع نکرده و همچنان راکد هستند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان با بیان اینکه مدیریت و کارکنان شرکت شهرکها از دوم فرودین تا  دهم اردیبهشت ماه برای کنترل سیل در این شهرک در آنجا مستقر بودند، گفت: با توجه به اینکه شرکت شهرکها در بحث آب گرفتگی و کنترل سیل وظیفه اداری را بر عهده ندارد اما از همان ابتدای وقوع حادثه در آنجا مستقر شدیم و با اینکه امکانات سخت افزای بسیار اندکی در اخنتیار داشتیم و از حمایت مدیران استانی و شهرستانی هم برخودار نبودیم اما وظیفه خود دانستیم که در تخلیه سیل از شهرک صنعتی در کنار صنعتگران باشیم.

خلیل زاده ادامه داد: در همان زمان دور تا دور شهرک صنعتی را به طول 5 کیلومتر زهکشی کردیم و با همکاری سپاه، نیروهای مسلح و آب منطقه ای فقط با یک بیل مکانیکی، دو پل متحرک و 10 پمپ تخلیه آب به صورت شبانه روزی سیل را از شهرک به سمت زهکش ها هدایت و با پمپ ها به خارج از آن هدایت می کردیم.

وی افزود: سیل خسارت 30 میلیاردی هم به تاسیسات شهرک وارد کرده است که از این رقم 7 میلیارد تومان آن مربوط به زیر ساخت ها است و مقرر شده است تا خسارت سیل در دو بخش به شهرک های صنعتی و صنعتگران پرداخت شود.

وی افزود: وضعیت آب گرفتگی شهرک صنعتی آق قلا به گونه ای بود که امکان ورود هیچ نوع از ادوات مهندسی از جمله بیل مکانیکی به داخل شهرک وجود نداشت و بیل مکانیکی با ایحاد یک مسیر عبوری پوشیده شده از سنگ بر روی دیواره زهکش قرار گرفت تا بتواند لایروبی را انجام دهد.

خلیل زاده با انتقاد از برخی رسانه ها که در فضای مجازی فعالیت این شرکت را در زمان وقوع سیل زیر سوال برده بودند، اظهار کرد: در آن زمان ما فقط به اینفکر میکردیم که با استقرار دفتر شرکت در ساختمان اداری شهرک صنعتی آق قلا تدابیری را اتخاد کنیم تا بتوانیم سیل وارد شده در شهرک را خارج کنیم تا واحد های تولیدی آسیب بیشتری از این مساله نبینند.

وی ادامه داد: اگر چه در همان زمان به صورت شبانه روزی پای کار بودیم اما به دلیل اینکه نیازی به مصاحبه و به نوعی خود اظهاری نمی دیدیم عملکرد شرکت شهرک ها از چشم برخی ها پوشیده ماند و ندانسته انتقادهای تندی را بر علیه این شرکت در فضای مجازی منتشر کردند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان  با بیان اینکه گلستان جزو 15 استان کشور در ایجاد زیر ساخت های مناسب برای شهرک های صنعتی است، تصریح کرد: گلستان به لحاظ ایجاد زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی و در حمایت از سرمایه گذارها و صنعتگران در کشور زبانزد است.

خلیل زاده افزود: در بحث اجرای تصفیه خانه هم گلستان جزو 5 استان برتر در زمینه ایجاد تصفیه خانه شهرک های صنعتی در کشور است و هیچ پساب تصفیه نشده ای در رودخانه ی استان از سمت شهرک های صنعتی سرازیر نمی شود و به همین دلیل در زمنه رعایت مباحث زیست محیطی هم جزو استان های خاص در کشور هستیم.

وی در رابطه با ایجاد شهرک های خصوصی صنعتی در استان هم گفت: از این طرح استقبال کرده ایم و تا کنون 3 تقاضا برای ایجاد شهرک خصوصی در گلستان ارائه شده اما شرکت شهرکهای صنعتی فقط مراحل اداری و درخواست و اعطای مجوز را انجام میدهد و مابقی کراهای مربوط به ایجاد شهرک خصوصی بر عهده سرمایه گذار است.

 

  12 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62424
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام